Köpte hus för ca 1 år sen, och i det som kom att bli dotterns rum ( 3 år) är det en VIT ( eller föredetta vit..) heltäckningsmatta. Det var ju lite väl optimistiskt att tro att det skulle funka...iaf, mattan ser vid det här laget ut som helvete, så nu ska skiten bort och vi har tittat på ett snyggt klickgolv vi tänkte sätta dit istället. Nu till min fråga: hur tar man enklast bort heltäckningsmattan och vad bör man tänka på? Är helt ny på detta!
Funderar även lite smått på att lägga samma typ av klickgolv i källarhallen mellan tvättstugan och bastuavdelningen. Just nu ser det ut som att ägaren innan lagt några slags träskivor eller vad det nu är? Tar man bort dom innan eller lägger man nya golvet ovanpå? ursäkta dumma frågor men, ja, jag är ung o nybörjare första bilder är dotterns rums golv,andra bilden är källargolvet.
Funderar även lite smått på att lägga samma typ av klickgolv i källarhallen mellan tvättstugan och bastuavdelningen. Just nu ser det ut som att ägaren innan lagt några slags träskivor eller vad det nu är? Tar man bort dom innan eller lägger man nya golvet ovanpå? ursäkta dumma frågor men, ja, jag är ung o nybörjare första bilder är dotterns rums golv,andra bilden är källargolvet.
Det lite tur ligger mattan löst bara att rulla ihop och bära ut. Annars är det bara att dra, och en del efterarbete med de rester som sitter kvar.
Ja mattan ser ju inte allt för gammal ut. Förr limmade man ju mattorna noggrant mot underlaget men numera är det vanligt med bara några remsor dubbelhäftande tape. Har själv lagt in mattor i två rum och lade då bara ett varv tejp mattans ytterkanter och någon remsa mitt på. Böra i ett hörn och dra lite så märker du.
Angående källaren så vore det ju bra att se hur det ser ut under de där skivorna. Är det reglar under? Isolering? någon typ av fuktspärr? Lyft på någon av de mindre bitarna och kika
Angående källaren så vore det ju bra att se hur det ser ut under de där skivorna. Är det reglar under? Isolering? någon typ av fuktspärr? Lyft på någon av de mindre bitarna och kika
Klicka här för att svara