Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
/ Mats
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 836 inlägg
Den fungerar till halogen.
Du behöver förmodligen koppla bort en inbyggda dimmern i lampan.
Du behöver förmodligen koppla bort en inbyggda dimmern i lampan.
Jag tror inte det finns någon sådan i själva lampan. Jag kunde inte låta bli att testa genom att ansluta till vägguttaget och då small det till och liten bit glas lossnade från halogenlampan (vid stiften). Inget annat hände, förutom då att halogenlampan inte tändes.Bo.Siltberg skrev:
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 836 inlägg
Du skriver i ditt första inlägg att lampan har en inbyggd touchdimmer, eller?
Vad anslöt du till vägguttaget?
Det kanske är 12 V halogen, och då finns det en transformator i lampan, som kan vara en traditionell järmkärnetransformator eller en elektronisk. Du kopplade väl inte förbi den? Din nya dimmer är endast avsedd för elektroniska drivdon.
Det kanske är 12 V halogen, och då finns det en transformator i lampan, som kan vara en traditionell järmkärnetransformator eller en elektronisk. Du kopplade väl inte förbi den? Din nya dimmer är endast avsedd för elektroniska drivdon.
Medlem
· Västerbottens län
· 18 046 inlägg
Har du provat att vända stickproppen, touchen kanske fungerar då.
Protte
Protte
Bo.Siltberg skrev:
Du skriver i ditt första inlägg att lampan har en inbyggd touchdimmer, eller?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 836 inlägg
Jag ser en indikation på att denna touchdimmer ger 12 V AC ut, men märkningen är ofullständig.
Medlem
· Västerbottens län
· 18 046 inlägg
Den första är bara lite kraftigare och är halogenlampan på minst 40 watt så fungerar det.
Protte
Protte
Klicka här för att svara