sitter här och kollar igenom de bilder jag tagit av ett hus jag är intresserad av, huset från 30-talet är byggt på stenar, torpargrund, är tilläggsisolerat 70mm, och då har tidigare ägare gjutit på en klack på ca 80mm runtom hela huset så att utbyggnaden har något att "stå på", det slår mig då att det inte finns nån ventilation nånstans, och att syllen för utbyggnaden ligger direkt mot betongen, utan nån plast eller tätning mellan.
en gavel på huset är ej färdig, bifogar en bild på hur det ser ut,
vad säger ni? som snickare vet man ju att det måste vara ventilerat och att det ska vara sylltätning, men en torpargrund kanske inte är lika känslig som tex en platta? är risken stor för fukt tro?
 
  • vgg.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.