Hej! Jag heter Tova och går i nian. Just nu arbetar jag mycket med furu i träslöjden och har därför lite frågor om furu.
- Är furu billigt?
- Vad finns det för billigare motsvarigheter till furu?
- Tål furu fukt?
- Är furu lätt att arbeta med?
- Är det bra, ur ett miljöperspektiv, att använda furu, som kommer från tallen, istället för virke från andra träd?
- Finns det andra fördelar/ nackdelar med virket?
Tack för snabbt svar. Mvh Tova.