1 191 läst ·
42 svar
1k läst
42 svar
Frågor angående bastu
Hur mycket kortare blir uppvärmnings tiden om TS isolerar väggarna med 95mm menar du? Eller är det så att man kan spara ett vedträ varje gång man bastar?T teuvo tainio skrev:
Jag betvivlar att du får snabbare uppvärmning med isolering och luftspalt än utan isolering och med vindpapp i väggarna, värmen och ev fukten kommer nog vara längre men det ser jag inte direkt som nån fördel förutom att det kan spara ett sista vedträB Byggo_ skrev:
Du ska köra isolering och vindpapp på utsidan. Bastufolie eller inte är upp till dig. Jag har byggt med folie och stenull med bra resultat.
Har bastat i bastu utan isolering och det vart inte riktigt varmt på vintern.
Golvet blir varmare med isolering också men det beror på vad du skall ha för ytskikt på det.
Golvet blir varmare med isolering också men det beror på vad du skall ha för ytskikt på det.
Hej, jag föredrar våtrumsmatta framför klinker, känns varmare att gå på samt lätt städat, bygg tekniskt måste golvet var mycket stabilare med klinkerMatti_75 skrev:
Du ska köra isolering och vindpapp på utsidan. Bastufolie eller inte är upp till dig. Jag har byggt med folie och stenull med bra resultat.