Hej.
Efter en lång tids surfande på detta forum kommer min första fråga.
Håller på att bygga ut/om ett bef badrum i en gammal villa från 30talet, Badrummet kommer ligga mot två ytterväggar och två innerväggar. Ytterväggarna består av liggande stockar innanpå detta var det puts, våtrumstapet, Allt detta är nu bortrivet och stockarna blottlagda. Eftersom stockarna är lite sneda och vinda tänkte jag regla upp nya innerväggar av 70x45 30cc och sedan isolera samt beklä med skiva. Då kommer frågan hur gör jag med diffusions spärr? Skall ja ha någon i väggen eller strunta i det. Samma sak med den blivande innerväggen. Skall den bekläs med plast eller struntar jag i detta.
Det var nog det hela än så länge.
Tack på förhand....