frohike skrev:
Torx-plus används vid lite mer krävande appl. Tror att det kommer sig av att torx inte är så fulländad som man kanske vill.
Ja kanske det, men som i mitt exempel ovanför när det sitter 3 likvärdiga skruvar och dom sätter 1 torx-plus?
 
Du är väl auktoriserad servicetekniker? Brukar väl vara just sådana anledningar som uddaskruvar används, dvs för att värna om sin egen organisation :)
 
Ja det är jag, men då får ju gärna tillverkaren informera om att dom har bytt ut dom gamla hederliga skruvarna mot en ny ganska udda modell.
Men vissa truckmärken har usel dokumentation, t.ex så kan inte ett av europas största märken få fram ett elshema på sin maskin...... :)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.