2 150 läst ·
18 svar
2k läst
18 svar
Fråga om servitut vattenanläggning - eventuell oenighet kring reparation
Nu vet jag inte kostnaden på åtgärder som ska göras med filtret men en sån här gång så om det inte finns skulle finnas en gemensam börs att ta det medlen ifrån. Då skulle ju inte samma diskussion uppkomma dvs bygga upp en buffert genom en årsavgift som läggs i gemensam kassa. Sen finns det ju folk som " jag ska snart flytta, jag är gammal osv" inte vill kosta på...
En av firmorna säljer filter av samma märke som sitter där idag (som var begagnat när det installerades för 30 år sedan). De var av åsikten att det skulle räcka med ett ordentligt underhåll tills de skickade ut en tekniker som tyvärr dömde ut anläggningen vilket gör att det inte känns som "Typsikt rörmockarsnack" för att få sälja merC cpalm skrev:Nu framgår det inte på vilket sätt den 4:e grannen är skeptisk, men jag känner i och för sig igen det där med att allt är trasigt bortom räddning och måste bytas ut. Typiskt rörmockarsnack för att för att skapa "mervärde" på ett enkelt jobb. Så om det är det oenigheten handlar om tycker jag det kan vara motiverat att närmare undersöka vad som egentligen behöver göras.
Medlem
· Västernorrland
· 2 471 inlägg
Klicka här för att svara