4 221 läst ·
19 svar
4k läst
19 svar
Fråga om LED-strip: Felkopplat eller fel på produkt?
Det låter som en trolig förklaring. Den är klistrad mot undersidan av ett köksskåp. Är det fel? Vad rekommenderas?Anders243 skrev:
Jag kan inflika med att flera av de "tidiga" versionerna av "waterproof"-slingor jag köpt från Aliexpress blivit missfärgade i den "klara plasten" av värmen.
Det låter inte alls otroligt att värmen gjort att plasten gulnar. Speciellt inte då den är varmare i början av slingan (högre spänning och mer ström) och om den haft dålig kylning.
Är din klistrad mot kylande underlag?
Mycket skräp från Kina, tyvärr även till många Svenska distributörer som säljer samma sekunda varor till högre pris.K kia2 skrev:Jag har nu även mätt där LED-stripen går in i trafon. Där är det 12,24V.
Sammantaget är det alltså 12,24V i början på första 1,5 m LED-strip, 10,88 innan hörnskarv, 10,55 efter hörnskarv och 10,22 i slutet på andra delen 1,5 m LED-strip - dvs längst bort från trafon.
Är detta normal spänningsskillnad? Isåfall förstår jag inte varför det blir färgtonsförändring. Vad kan det då bero på?
Antar att jag får köpa ny LED-strip - var brukar ni handla det någonstans?
Har hittat en leverantör Polen som hittills har tillhandahållit god kvalitet till bra pris. Levererar välpackat och snabbt. https://neonica.eu/
Hur är spänningsfallet nu när du har mindre värmeututveckling?
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden