Vi har fina laddstolpar på vår parkering. Det ska vara fyra... jag är lite osäker på om alla fungerar.
Vi tar 4 kr/kwh och det är Re&Go som hanterar våra stolpar. dom tar en liten avgift för detta, jag tror det är 21 öre per kwh.
För juni fick vi ändå rätt mycket pengar tillbaka. Drygt 500 kronor.
Det är verkligen inga stora summor det rör sig om!
Till saken hör att det finns ingen av våra boende som har elbil. Det är vänner till boende eller boende i fastigheten bredvid eller deras vänner som laddar.
Vi har bjudit in grannfastigheten att ladda på våra stolpar för dom har en svår parkering och inte alls så stor som våran.
Samt även att våra stolpar står oanvända väldigt mycket!

I stan tar dom också 4 kr/kwh.
Nu funderar vi på att eventuellt höja till 4:50 eller kanske 5 kronor per kWh.
Vad är era tankar om detta? Vill man betala 5 kronor om det är gångavstånd från hemma och bilen kan stå där över natten?

• Älska
multix
  • Laddar…
Höj om det är svårt att hitta en ledig plats eller om ni förlorar pengar på att folk parkerar där.

Ekonomin i frågan är för liten för att motivera att ni ska lägga tid och energi på den. Tid är oxå pengar. Om ni inte ändrar något förlorar ni mindre tid och slipper kanske kostnader för att informera om ändringen också. Om någon blir missnöjd över ett högre pris är det också en kostnad.

Jag hade inte höjt. När folk har elbil i er förening så vill ni ju att de laddar hos er istället för på stan. Snabbladdare finns för under 5 kr/kWh.

"Liten avgift på 21 öre kwh"

Jag laddar sällan över det totalt.

Skulle inte höja. 4kr kWh är dyrt för vanlig 11kw laddning.

• Gilla
pacman42
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.