890 läst ·
5 svar
890 läst
5 svar
Fråga om isolering
Hej, jag är en åttonde klassare som har en NO uppgift om tryck och värmelära. Det var en fråga om isolering bl.a och jag har grubblat över det. Den lyder ´´Jag vill ha varmt i huset, samtidigt som jag vill tänka på miljön och ekonomin. Hur ska jag isolera huset och vad ska jag ha för material? Hur ska jag placera elementen?`` Då jag ej är erfaren och inte bara vill skriva sten eller glasull som ej är så bra för miljön så ställer jag frågan här. Jag har googlat och fått fram att Polyuretan är bäst men inte så billigt, men jag har ej kunnat hittat ett pris. Är det någon erfaren isolerare som har tips? Tacksam för svar
Hampa är en produkt att inte glömma bort!
Klicka här för att svara