Vi renoverade badrummet för ett tag sedan men av någon anledning bytte inte hantverkaren det gamla vattenlåset.
Nu har vi äntligen fått ändan ur vagnen och köpt ett nytt med samma rsk nummer av samma tillverkare, men upplever att det inte sitter lika bra som det gamla..

Det gamla, som vi har sparat och är så äckligt!, sitter liksom mycket djupare ner i brunnen.
Det nya vill inte komma ända ner.

Är det något speciellt sätt man ska sätta ner purus vattenlås på?
En vän till oss som är röris nämnde någon gång att man bör börja med ena sidan (och vilken har jag glömt bort) och sen trycka ner den först för att sedan trycka ner den andra.
Han hade en bruksanvsisning för hur vattenlås skulle sättas i beroende på modell, men jag hittar ingen sådan på nätet tyvärr..

Vi har iaf ett som heter purus "rsk 7118082"

Det verkar ju märkligt att det gamla vattenlåset ska passa men inte det nya med samma rsk-nummer, eller hur?

T
Kan vara lite trögt att trycka ner, ta vatten i en blomspruta och lite YES däri, spruta runt kanten och tryck ner vattenlåset, tryck ordentligt!

B
gör rent i brunnen också.

tank77 skrev:
Kan vara lite trögt att trycka ner, ta vatten i en blomspruta och lite YES däri, spruta runt kanten och tryck ner vattenlåset, tryck ordentligt!
Både jag och min har testat med diskmedel på kanten och tryckt som galningar men det går bara inte ner lika mycket som det gamla.
Nu har vi testat att låta det vara halvt nere.. sitter det inte bra så borde det väl börja lukta avlopp närmsta dygnet eller hur?

Det kan vara en liten kant i brunnen så prova att vrida vattenlåset 45grader i taget och se om det går ner bättre

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.