4 942 läst ·
7 svar
5k läst
7 svar
Fråga om golvlist.
Hej.
Har ett hus från 1800-talet och där är ju väggarna inte speciellt raka. Renoverar ett rum där ena väggen är rätt ojämn. Då rummet är litet (typ mer garderob) så vill jag inte bygga ut för att göra det rakt.
Vad rekommendeerar ni för golvlist som är lite flexibel? Egentligen gäller frågan även taklist faktiskt, så slänger in den i samma tråd.
Tack för er hjälp.
Vänliga häslningar
Johan Linnarsson
Har ett hus från 1800-talet och där är ju väggarna inte speciellt raka. Renoverar ett rum där ena väggen är rätt ojämn. Då rummet är litet (typ mer garderob) så vill jag inte bygga ut för att göra det rakt.
Vad rekommendeerar ni för golvlist som är lite flexibel? Egentligen gäller frågan även taklist faktiskt, så slänger in den i samma tråd.
Tack för er hjälp.
Vänliga häslningar
Johan Linnarsson
Ska det vara en slät list eller allmoge? Spika in den så långt det går, så att den drar in mot tapet/målad vägg.linnarsson skrev:
Hej.
Tack för er hjälp.
Vänliga häslningar
Johan Linnarsson
Hålkälslist har vi hemma till taket. Funkar fint
En slät vit list blir nog bra tänker jag. Men visst kan allmoge funka också. Vilka lister tänker du funkar som är flexibla i sitt material?P Pappa1986 skrev:
Hålkälslist ska spanas in! tack!
Kör en vit list och sen ovanpå så spikar du en kvartslist.linnarsson skrev:
Fast hade det varit jag så skulle jag kört en allmoge och spikat in den i väggen så att det blir tätt
Klicka här för att svara