2 598 läst ·
4 svar
3k läst
4 svar
Fråga om bruna rör som sticker upp
Hej,
Kanske en dum fråga för dem som kan men för en annan...
På vissa ställen på tomten sticker det upp bruna plaströr ca 15cm i diameter med röda lock på. vi har två på baksidan (suteränghus) samt två vid vår brunn som ligger nere mot gatan. Vad är dessa rör till för och ska jag göra något med dem?
Kanske en dum fråga för dem som kan men för en annan...
På vissa ställen på tomten sticker det upp bruna plaströr ca 15cm i diameter med röda lock på. vi har två på baksidan (suteränghus) samt två vid vår brunn som ligger nere mot gatan. Vad är dessa rör till för och ska jag göra något med dem?
Thomas59
Byggveteran
· Stockholms län
· 3 326 inlägg
Thomas59
Byggveteran
- Stockholms län
- 3 326 inlägg
Gissar på rensrör/spolrör så att du kan göra rent i avloppsrören vid behov/stopp. Har själv ett sådant brunt rör med rött lock invid uteplatsen. Där kan man tjuvkika på alla lustiga saker som kommer rinnande i avloppet.
Hmm kanske ska förtydliga mig något. Två av rören (de på baksidan av huset) sitter direkt vid baksidan av huset och går ner i backen dvs bakom vårt suterrängplan. de två andra rören sitter precis jämte brunnen som är på framsidan av huset och någon meter från gatan bara. menar du att detta skulle kunna vara titthål/renshål för avloppet? Hmm måste kolla. vad skulle det andra röret kunna vara då? har man fler än 1 avlopp normalt?
Klicka här för att svara