Hej,

Jag ska på sikt ringa ner det mexiteglet som sitter på halva huset och sedan sätta antingen liggande eller stående panel istället. Jag har påbörjat rivning som ni ser på bilderna och bakom teglet sitter det något form av board. Den känns ju torr och fin men vad tycker ni, ska jag även ta bort denna eller täcka med något annat innan jag sätter läkt och panel?

Något annat ni tycker man ska tänka på vid rivning och byte av fasad?

https://forumbilder.com/i/rXko
https://forumbilder.com/i/rXkd
https://forumbilder.com/i/rXkg
 
P
Att man behöver bygglov?
 
  • Gilla
surris och 1 till
  • Laddar…
Tack för feedback, jo men det har vi självklart.
 
surris
Asfaboard kan lukta och är inte så bra vid fukt då mikroorganismer kan bildas. Det är inget jättejobb att byta så jag hade gjort det.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.