C cpalm skrev:
Det är det som är problemet med ett avtalsupplägg, de fungerar inte i längden när lägenheterna byter ägare. Bara en tidsfråga innan det uppstår någon situation som orsakar konflikt.
Mitt råd till dig är att försöka få ett myndighetstillstånd för din AC.

Vi äger en genomgående lägenhet på BV, dvs fönster på båda sidor av fastigheten. Ena sidan är mot ett litet grönområde, andra sidan mot en parkering/vändplan, båda på Stockholms stads mark. När vi ville sätta upp en AC på vändplanssidan krävdes byggnadstillstånd som vi ansökte om och fick beviljat. Mot grönområdessidan behövs inget byggnadstillstånd.

Med tillståndet från staden bakom ryggen satte vi upp en AC på gatusidan utan att blanda in BRF:en. Den sattes så att den inte var i vägen för gångtrafikanterna. Efter ett år satte vi upp en till AC på andra sidan huset.

Alti Alti skrev:
Mitt råd till dig är att försöka få ett myndighetstillstånd för din AC.
Pratar du om bygglov? Ett sådant ger inte rätt till att placera en AC på föreningens byggnads fasad. Eller vad menar du med ”myndighetstillstånd”?

• Gilla
klimt och 2 till
  • Laddar…
G
Hade jag suttit i en styrelse där många medlemmar önskar att få installera AC så hade föreslagit att installera ett VRF-system i fastigheten.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.