Hej. Har precis fått installerat en Nibe S2125-12 och en VVM S320. Har lite frågor angående installationen. Enligt installatören var det inte bra att isolera genom väggen eftersom det lätt kommer in fukt där då. Sen tycker jag att utedelen står för lågt mot marken, enligt faktabladet jag fick med ska det minst vara 70cm under. Kommer det påverka negativt?
Om det är dom elförsinkade rören som går mellan utedel och innedel, så skulle jag påstå att de ser ut att vara i klenaste laget! Enligt manualen skall det vara minst 28mm rör, men jag hade nog gått upp ett steg till, med tanke på längden på rören, och en hel del böjar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Har varit och kollat. Rören är 22mm. Det känns som det är alldeles för lite. Antar att vi får ta upp det med installatören.DonPablo skrev:
Ja då hade jag rätt i min misstanke att dom var för klena rören. Amatöter till installatörer, undra hur många andra installationer som dom har byggt fel på. Ta även upp det här med magnetitfilter då många tillverkare kräver det för att garantin ska gälla. Se till att det är ett stort filter du får och ingen liten kylskåpamagnet. Googla Boliermag ser du hur det ska se ut.F Flippad skrev:
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Fråga om instruktionerna för installation av braskamin
Ved, Pellets, Flis -
LLVP - fråga om el-installation
Värmepumpar -
Fråga angående takpapp på friggebod
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Fråga om installation av ventilationsrör till Ikeafläkt
Kök -
Fråga angående installation av tvättmaskin/Torktumlare