3 459 läst ·
7 svar
3k läst
7 svar
Fråga ang. massonit
Hej!
Har rivit bort 4 lager tapet (väldigt gammal tapet) och har nu kommit fram till masonitboarden. Går det bra att måla grundfärg direkt på denna? Eller ska man göra något annat först?
Är förövrigt en ungefär 40 år gammal lägenhet det handlar om.
Tack i förhand!
Har rivit bort 4 lager tapet (väldigt gammal tapet) och har nu kommit fram till masonitboarden. Går det bra att måla grundfärg direkt på denna? Eller ska man göra något annat först?
Är förövrigt en ungefär 40 år gammal lägenhet det handlar om.
Tack i förhand!
Jag har riktiga väggar, dvs masonite
och har slitit ner både vanliga och våtrumstapeter.
våtrumstapeterna orsakade rätt grov ruggig yta, men tog spärrfärg och grundade sen ett svep spackel lite ytligt så, och sandpapper och det blev så slätt å fint igen. inga problem.
tapetrester... ångmaskin,tapetborttagnings-gele, 60sandpapper+spackel.. ..
eller vinkelslip med sliprondell har funkat fint i andra situationer så varför inte att ta bort tapet.
våtrumstapeterna orsakade rätt grov ruggig yta, men tog spärrfärg och grundade sen ett svep spackel lite ytligt så, och sandpapper och det blev så slätt å fint igen. inga problem.
tapetrester... ångmaskin,tapetborttagnings-gele, 60sandpapper+spackel.. ..
eller vinkelslip med sliprondell har funkat fint i andra situationer så varför inte att ta bort tapet.
Jag hade samma bekymmer i sovrummet. Tog det säkra och satte väv på vägarna. Vill du inte ha det så kör målarfilt. Jag använde ång maskin från Clas Ohlsson för att ta bort ALLA tapet rester.
Sent from my Nexus One using Tapatalk
Sent from my Nexus One using Tapatalk
Klicka här för att svara