Hej, jag undrar om någon här har en åsikt angående den Damixa engreppsblandare jag har i badrummet. Den har droppat och vi har beställt reparationsdelar och bytt den lilla kulan som sitter i samt packningarna under den. Till vår förvåning började det droppa trots det och när vi tittade mer noga på själva gängsatsen ( eller vad det kan tänkas heta ) så ser vi att den sitter lite snett. Är det därför det inte blir tätt eller är det något annat fel trots allt? Provar att infoga en bild där man ser att den lilla skåran i gängan sitter snett. I skåran passar man i kulans innehåll.

blandare.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Och här kommer bilden!

tyvärrr har jag bara dålig erfarnhet av damixa. pröva rengöra mer .. och du kanske inte skruvat ner insattsen ordentligt

Tack för svar. Ja jag börjar inse att det här inte är någon bra blandare. Vi kommer garanterat ta någon annan när vi renoverar ...

Jag ska testa att montera isär den igen och rengöra mer.

FM Mattsson
Mora
Oras
Hans Grohe

De är de fyra bästa jag haft att göra med, kom ihåg att jag bara jobbat i 2½ i yrket så de gamla rävarna som jobbat längre kanske har något annat att säga.

T
Har en damixa engrepp i kök, krånglat sen jag köpte huset.
Första vändan kontaktade jag krökfirman, största i kommun, eftersom jag ändå skulle ha andra jobb gjorda. De sade sig inte kunna hitta packsats till damixa att beställa vilket ju verkar otroligt märkligt.
Vid närmare eftertanke tror jag man inte ville byta pack av dåliga erfarenheter. Nåväl, den gamle krökarn på plats gjorde bara rent packningar och kula och smorde in med armaturfett. Det höll i några månader.
För ett par veckor sen rev jag isär skiten igen och konstaterade att fjädrarna som trycker de två packningarna mot kulan var trötta.
Jag drog isär dessa för bättre lyft av packningarna, rengjorde och smorde med armaturfett och det blev bättre, nu droppar blandarn lite mindre direkt efter avstängning och slutar helt droppa efter nån minut.
Sen konstaterar jag att din bild är oerhört lik min blandare i innehåll i blandaren.
Nåja, vi tillfälle ska skiten ut mot en svensk.

• Gilla
sj6
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.