344 973 läst ·
1 014 svar
345k läst
1,0k svar
Foton på era nätverkslösningar? =)
Boilerplate4U
Medlem
· CEO Tomteverkstan Nordpolen
· 2 414 inlägg
Boilerplate4U
Medlem
- CEO Tomteverkstan Nordpolen
- 2 414 inlägg
Självbyggare
· SE4
· 3 301 inlägg
Ingenting av det på bilden går att rackmontera, så frågan är vad du ska ha ett rackskåp till.JLyck skrev:
I såna fall får du börja byta ut utrustning också mot rackmonterade varianter, att bara lägga allt på en hylla i ett rackskåp är kanske inte så meningsfullt.
Efter en del letande valde jag ZPAS SU som rackskåp, för att det är flexibelt, "snyggt" och går att montera uppe i taket/i ett hörn. Finns i 4 till 18U, med glasdörr etc.JLyck skrev:
http://zpasgroup.co.uk/szafka-su-19.html
Hur är det idag, finns det något billigt ställe att köpa lösa rackskenor på? Jag byggde ju min lösning genom att göra 90-gradersvinklar längst ner på skenorna och på så vis kunna hänga en 1U-switch lodrätt för att det inte skulle bygga mycket från väggen. Funderar på att bygga något liknande igen åt en annan person men i den kedjan jag köpte det förr har man slutat sälja dem.
ralvejd
Hobbysnickare
· Skaraborg
· 188 inlägg
ralvejd
Hobbysnickare
- Skaraborg
- 188 inlägg
Ljudia harBjurran skrev:
https://www.ljudia.se/produkter/tillbehor-bygg-sjalv/beslag/profiler/rackprofil-1m
Självbyggare
· SE4
· 3 301 inlägg
Thomann har lösa rackprofilerBjurran skrev:
Hur är det idag, finns det något billigt ställe att köpa lösa rackskenor på? Jag byggde ju min lösning genom att göra 90-gradersvinklar längst ner på skenorna och på så vis kunna hänga en 1U-switch lodrätt för att det inte skulle bygga mycket från väggen. Funderar på att bygga något liknande igen åt en annan person men i den kedjan jag köpte det förr har man slutat sälja dem.
https://m.thomann.de/se/adam_hall_61535b12_rack_strip_12u_blk.htm?o=5&search=1577798057
Ljudia och Thomann har redan nämnts, men allmänt de som sysslar med ljud-ljus-teater-turnégrejer brukar ha koll på sånt.
P.S. sätt gärna grejerna ganska lågt ner mot golvet så att de håller sig svala!
P.S. sätt gärna grejerna ganska lågt ner mot golvet så att de håller sig svala!
Medlem
· Östergötland
· 253 inlägg
K
KjellTimell
Medlem
· Stockholm
· 1 868 inlägg
KjellTimell
Medlem
- Stockholm
- 1 868 inlägg
"uppgraderat" lite.
Ersätt Cloud Keyn till Gen2, lessnade på att få korrupt databas helt enkelt...
Blev lite nya patchkablar också, när man ändå funderade på att rota där.
Före;
Efter:
Ersätt Cloud Keyn till Gen2, lessnade på att få korrupt databas helt enkelt...
Blev lite nya patchkablar också, när man ändå funderade på att rota där.
Före;
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Efter:
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Lexcom home. 50 nätverksuttag, larm, fiber, tele infällt i väggen. Sen en garderobsdörr som täcker. Sist men inte minst tvättnedkast från övervåningens toa och sovrum som mynnar ut här.