Boilerplate4U
P pennybridge skrev:
Haha, med den logiken så kan vi ju prata kattluckor, garageportar och läckande kranar med
Så länge de är kopplade till nätverket i.a.f! ;)

Vägg med ett eluttag och kablar, och en patchpanel och router på en hylla, i ett förråd under renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Min lösning. Just nu. Precis rivit ut garderoberna där allt var innan. Vill ha allt i någon form av rackskåp när förrådet blir klart. Vad tipsar ni om?

• Gilla
oobum och 2 till
  • Laddar…
JLyck JLyck skrev:
Vill ha allt i någon form av rackskåp när förrådet blir klart.
Ingenting av det på bilden går att rackmontera, så frågan är vad du ska ha ett rackskåp till.
I såna fall får du börja byta ut utrustning också mot rackmonterade varianter, att bara lägga allt på en hylla i ett rackskåp är kanske inte så meningsfullt.

Tänkte isf byta ut till andra saker som kan monteras i rack. Framgick nog inte så tydligt. ;)

JLyck JLyck skrev:
[bild]

Min lösning. Just nu. Precis rivit ut garderoberna där allt var innan. Vill ha allt i någon form av rackskåp när förrådet blir klart. Vad tipsar ni om?
Efter en del letande valde jag ZPAS SU som rackskåp, för att det är flexibelt, "snyggt" och går att montera uppe i taket/i ett hörn. Finns i 4 till 18U, med glasdörr etc.
http://zpasgroup.co.uk/szafka-su-19.html

Hur är det idag, finns det något billigt ställe att köpa lösa rackskenor på? Jag byggde ju min lösning genom att göra 90-gradersvinklar längst ner på skenorna och på så vis kunna hänga en 1U-switch lodrätt för att det inte skulle bygga mycket från väggen. Funderar på att bygga något liknande igen åt en annan person men i den kedjan jag köpte det förr har man slutat sälja dem.

Bjurran Bjurran skrev:
Hur är det idag, finns det något billigt ställe att köpa lösa rackskenor på? Jag byggde ju min lösning genom att göra 90-gradersvinklar längst ner på skenorna och på så vis kunna hänga en 1U-switch lodrätt för att det inte skulle bygga mycket från väggen. Funderar på att bygga något liknande igen åt en annan person men i den kedjan jag köpte det förr har man slutat sälja dem.
Thomann har lösa rackprofiler
https://m.thomann.de/se/adam_hall_61535b12_rack_strip_12u_blk.htm?o=5&search=1577798057

• Gilla
Bjurran
  • Laddar…
Ljudia och Thomann har redan nämnts, men allmänt de som sysslar med ljud-ljus-teater-turnégrejer brukar ha koll på sånt.

P.S. sätt gärna grejerna ganska lågt ner mot golvet så att de håller sig svala!

• Gilla
Bjurran
  • Laddar…
USG
USW 8, 60w
AP AC Pro

Ska byggas ut med en till switch och en till AP AC Lite till sommaren!

• Nätverksskåp med USG, USW-switch, UniFi AP och kablage, redo för utbyggnad.
    Skapa konto
  • Gilla
Argyle och 3 till
  • Laddar…
K
"uppgraderat" lite.
Ersätt Cloud Keyn till Gen2, lessnade på att få korrupt databas helt enkelt...
Blev lite nya patchkablar också, när man ändå funderade på att rota där.

Före;
Efterbild av en uppdaterad nätverksinstallation med en ny Generation 2 Cloud Key och organiserade färgkodade patchkablar i en serverrack.
Skapa konto

Efter:
Efterbild av nätverksskåp med nya patchkablar och uppgraderad UniFi Cloud Key Gen2.
Skapa konto

• Gilla
martin43 och 5 till
  • Laddar…
Irriterande prydligt.

• Gilla
lars_stefan_axelsson och 4 till
  • Laddar…
Öppet nätverksskåp inbyggt i vägg med många nätverkskablar, centralenhet för larm och fiberanslutning bredvid en stängd garderobsdörr.
Skapa konto
. Vit garderobsdörr som döljer nätverksuttag och tvättnedkast, två vita tvättkorgar på golvet.
Skapa konto

Lexcom home. 50 nätverksuttag, larm, fiber, tele infällt i väggen. Sen en garderobsdörr som täcker. Sist men inte minst tvättnedkast från övervåningens toa och sovrum som mynnar ut här.(y)

• Gilla
Pin
  • Laddar…
vad har man 50st nätverksuttag till?

D Daniel__s skrev:
vad har man 50st nätverksuttag till?
Antingen ansluta 50st enheter eller valfriheten vart man vill ansluta enheter nånstans :)

• Gilla
jorblad
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.