Hej har en fråga angående min fasad, på den äldre delen finns en fotlist/sockel, hittar inte rätt namn fört just nu. Bifogar en bild
Nu till saken, jag vill ha den listen runt om kåken, då jag tycker det passar bra på äldre hus.
Men hur sitter den? Skråad under lockläkten? Försöker hitta info på Google utan resultat.
Nu till saken, jag vill ha den listen runt om kåken, då jag tycker det passar bra på äldre hus.
Men hur sitter den? Skråad under lockläkten? Försöker hitta info på Google utan resultat.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Där var det rätta, offerbräda! Kanon. Men man borde väl kunna såga vidare i panelen, givetvis inte för djupt så att man mösar i syllen. Visserligen fix å trix, men med laser och regel/gles. Å såga försiktigt och sen skråa underifrån dit offerbrädan, har timmer stomme, så det finns ju å spika/skruva i oavsett vart man hamnar i nivå där. Borde väl funka eller?
Produkter som diskuteras: "snörslå"
Snörslå & krita
Snörslå och krita är verktyg som ofta används i byggindustrin för att mäta och markera långa, raka linjer över stora ytor. Med hjälp av en sträng, kallad en linje eller snörslå, som är täckt med krita, kan du skapa en rak, synlig linje
Läs mer
Renoverare
· Västragötaland
· 875 inlägg
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden