J
Satt och funderade... Endel medlemmar har varit väldigt aktiva, några har känts både trevliga och kunniga. Men plötsligt minskar frekvensen på inlägg eller försvinner helt. Ibland kan det nästan kännas lite sorgligt, att någon man läst (men inte har en aning om vem det egentligen är, ålder, var de bor osv) plötslig bara har radiotystnad...

Samtidigt vet jag själv att jag varit väldigt aktiv på forum som tex handlar om specifika bilmodeller, båtar osv - så ändras hobbyn och man håller inte alls på med det längre och man helt enkelt försvinner från forumen - ibland är jag inne och läser men upptäcker då att förutom byggahus och några forum jag själv inte är aktiv på (typ familjeliv, flashback, reddit osv) så verkar forum leva farligt. Facebook och annat tar över.

Men Facebook är uruselt på att "bevara" kunskap. Medan byggahus hittar man trådar som är både 5 - 10 och 15 år gamla. Det är då man ibland stöter på dessa supertrevliga och kunniga medlemmarna. Lite undrar man ju då om de inte lägre finns med oss på jorden, eller om de bara lämnat forumet...

Nåväl. Tack alla nya och gamla forummedlemmar som delar med er av era kunskaper och tips.

• Gilla
Semiproffset och 12 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.