Ola78 skrev:
Skäms ni för att ni gjort så många inlägg:D........inget att skämmas för, sträck på sig nu:P
Nej, jag tycker bara inte det har något egenvärde.
 
Ola78
Att många inlägg inte har något egenvärde i sig, kan nog vara sant. Men jag har ju läst många av er som hängt här på forumet längre än jag och ett visst samband finns det nog att den med många inlägg ofta kommer med kloka åsikter. Exempelvis du och Mikael_L brukar komma med mycket kloka saker. Tyresö är ett annat ex, han blev visserrligen inte så långvarig men ofta hade han bra saker att komma med.
 
Men hörni vördade forumgudar. ;)

Även om det i vissa fall kan vara så att en helt nyregistrerad har mycket goda kunskaper, kan det också vara tvärt om. Det kan vara så att ni seniorer/byggmästare/gudfäder osv. faktiskt sitter på en stor del kunskap och inte minst en vilja att hjälpa till i detta eminenta fora.

Om man ser forumet som en kunskapsbank (förvisso med vissa fel/brister i kunskapen) så innebär faktiskt en medlem med många inlägg att denne också läst en stor del av forumet, dvs kunskapsbanken. Så en viss vägledning om kunskap ger faktiskt, om även det inte är något =.

Om man sedan ska titulera sig som forumgud eller gudfader eller något helt annat, det må vara hänt. Något nytt och med en liten humoristiskt touch gärna.

Vem av er "gudar" var det som hade en signatur som sa något i stil med "titlen forumgud får man får att man skriver mycket, inte för att man kan något"? Det är ju en bra brasklapp, om man själv tvivlar på sin förmåga.
 
Ola78 skrev:
Att många inlägg inte har något egenvärde i sig, kan nog vara sant. Men jag har ju läst många av er som hängt här på forumet längre än jag och ett visst samband finns det nog att den med många inlägg ofta kommer med kloka åsikter. Exempelvis du och Mikael_L brukar komma med mycket kloka saker. Tyresö är ett annat ex, han blev visserrligen inte så långvarig men ofta hade han bra saker att komma med.
Tack, det var vänligt sagt.d^_^b
 
norrbottenstorpet skrev:
Vem av er "gudar" var det som hade en signatur som sa något i stil med "titlen forumgud får man får att man skriver mycket, inte för att man kan något"? Det är ju en bra brasklapp, om man själv tvivlar på sin förmåga.
Mikael_L :)
 
Vad var den definitionsmässiga skillnaden mellan "senior moderator" och "moderatar"?
 
En senior moderator har behörighet att moderera globalt (dvs i hela forumet) medan en moderator "bara" har möjlighet att moderera i sina delforum. Numera har alla moderatorer (avsett behörighet) titeln moderator.
 
Per Eskilsson skrev:
En senior moderator har behörighet att moderera globalt (dvs i hela forumet) medan en moderator "bara" har möjlighet att moderera i sina delforum. Numera har alla moderatorer (avsett behörighet) titeln moderator.
.... och kan bara moderera sitt eget forum?
 
Nimajneb skrev:
.... och kan bara moderera sitt eget forum?
Nej. Moderatorerna har inte fått begränsad behörighet bara en kortare och likadan titel (oavsett behörighet). Denna titeländring gjordes i samband med att vi plattade ut titlarna för medlemmarna.
 
Mikael_L
norrbottenstorpet skrev:
Vem av er "gudar" var det som hade en signatur som sa något i stil med "titlen forumgud får man får att man skriver mycket, inte för att man kan något"? Det är ju en bra brasklapp, om man själv tvivlar på sin förmåga.
Även om det inte alltid är tvivel om den egna förmågan så är det i alla fall viktigt att min åsikt inte automatiskt anses bättre än den som framförs av en medlem med få inlägg.

norrbottenstorpet skrev:
Men hörni vördade forumgudar. ;)
Nu uppfattade jag just detta som skämtsamt, men ibland läser jag liknande som verkar allvarligt menat.
Vilket jag inte tror är tanken med titelsystemet.
 
Mikael_L
Vi är tusentals medlemmar på byggahus.
Vi är här av olika skäl men på samma villkor.

Att skippa titlar eller att åtminstone inte ha titlar med värde-ord är demokratiskt och jämlikt.
Då avser jag även hantverkartitlar.

Jag anser att på forumet är:
ingen fråga för dum för att ställas.
ingen idé för tokig för att diskuteras
ingen gammal sanning för sann för att ifrågasättas
ingens åsikt för ringa för att inte tas hänsyn till.

Titlar gynnar inte detta.

Den nytta byggahus ger är att förhoppningsvis blir åtminstone några tusen personer blir bättre och vaknare beställare, duktigare byggare eller utförare.
Får finare och friskare hus.
Att nya och bättre tankar och byggmetoder föds och eller får genomslag.
osv
 
Mikael_L

Är du en präst?
:O
 
Mikael_L
kamilenski skrev:
Mikael_L

Är du en präst?
:O
Hehe, varför skulle jag vara det? :)
 
Mikael_L skrev:
Hehe, varför skulle jag vara det? :)
#101 = predikan ;)
 
Mikael_L
Oj somnade du ? :D

Jag PM'ar dig mitt kontonummer så kan du erlägga lite kollekt. ;)

OK, jag kanske blev lite högtravande, det medges.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.