Äntligen!

Skapa ett röstsystem där användare får ge en bedömning av vad medlemen skriver...

J P-A

JPA666 skrev:
Skapa ett röstsystem där användare får ge en bedömning av vad medlemen skriver...

J P-A
kolla #43

kamilenski skrev:
kolla #43
Huppsan... jaja,bra ideer tål att upprepas!
d^_^b

Betygssystem har vi diskuterat vid flera tillfällen tidigare och vi har samtliga gånger kommit fram till att medlemmar inte vill bli betygsatta. Vi provade det till och med för några år sedan. Betyg blir det alltså inte.

I den här tråden diskuterar vi användartitlar och har synpunkter på avskaffandet av forumgud, senior medlem etc. som vi tog bort idag. Tycker till om det och kom gärna med egna alternativa förslag.

Tycker att förslagen med alternativa titlar inom ett visst område (renovering, virkesdimensioner, whatever) var en kul idé. Dessa får ju du fortfarande baseras på antal inlägg, eventuellt på antal inlägg utslaget på medlemstiden.

Ytterligare ett förslag är ju en variant på en färgskala: använd 1-5 små Byggahusloggor (tänk i stället för stjärnor) eller Byggahusloggor i olika färg.

Eller varför inte någon form av aktiv-status.. Dvs att du får X antal pluppar för X antal inlägg per kalendermånad. Vid varje ny månad backas dessa pluppar X antal steg. Det tycker jag ger mer än tittlar.
Eftersom jag saknar en funktion där man lätt ser om TS faktiskt är aktiv 2-3-4-5 mån efter inlägget skrev.
Det kan finnas inlägg som inte får svar förens långt senare. Då kan de ju va bra att se att TS faktiskt finns kvar på forumet som aktiv.
Eller en enklare hur ofta man loggar in på sidan
Mina få Ören..

Redigerat:
En liten låga som lyser mer för de som är aktiva -släkt om man inte loggat in på en tid

Titel/betyg efter något annat än hur mycket man skriver kanske vore kul? En "Tack" knapp som man kan trycka på på inlägg man blivit hjälpt av?

Att betygsätta användares insatser brukar totalhaverera efter ett månader. Det blir ställningskrig. Jag har själv varit med om det så många gånger att man blir förvånad varje gång någon inför det. :(

...men någon form av diskret titel efter antal inlägg vore kul. Phl:s förslag med lite humor är helt rätt och man bör också byta titelsystem lite då och då.

Redigerat:
Rrrrr skrev:
Titel/betyg efter något annat än hur mycket man skriver kanske vore kul? En "Tack" knapp som man kan trycka på på inlägg man blivit hjälpt av?
+1. Det liknar mitt #43

Jag ville ha bort min titel för ganska länge sedan, är glad att det är borta. Trist när några idioter hänger upp sig på vilken titel man har (japp, det har hänt) och säger egentligen ingentinf, förutom det som antal inlägg gör.

Jag tror det blir bra såhär, utan titlar och även utan tack-knapp. Man märker trots allt ganska fort om någon ger dåliga råd. Jag har själv givit dåliga råd och blivit rättad fortare än blixten av folk som har mer erfarenhet och mer koll, till gagn för den som ställde frågan. Men nästa gång kanske det är jag som har koll och den som hjälpte förra gången som ger dåliga råd, då förvillar tack-knappsfunktionen för den som vill bli hjälpt. Det kanske skulle behövas tack-knappar i olika ämnen i så fall (30 tack i planlösningsforumet, men 0 tack i juridikforumet). Det skulle bli väldigt svårhanterligt. Sunt förnuft och rediga medlemmar som rycker ut (men fortsätter vara trevliga) när andra medlemmar (i all okunnig välmening) skriver fel saker.

Lite synd bara att jag inte hann bli fullvärdig medlem. Jag får väl se mig själv som junior resten av mitt "Byggahus"-liv.:)

Skönt att slippa titlar så slipper man vissa som använder forumet som MSN i jakten på titeln. Titeln är meningslös. Innehållet är allt.

Mikael_L
Hoppsan, tänkte jag när jag såg trådrubriken ...
Då jag förstod att nu är det på gång att kasta ut gamla medlemmar till förmån för färskt blod ... :x
Men så var det ju inte .. :P

Ja var min åsikt står framgår ju redan av citat i början av tråden.
Och det är egentligen bara det jag har emot titlarna, att någon kanske tar mig på större allvar än jag förtjänar och/eller att någon tror jag kan mer än en nybörjare med få inlägg.
Besöksräknaren finns ju, så det "problemet" kan ju uppstå ändå, men det understryks ju av en titel som antyder gudomlighet (eller kriminalitet :D).

Annars ser jag inget fel med titlarna egentligen, och det skulle kanske avdramatisera om det står nybörjarpratare, pratmakare, pratfantom, eller nåt sånt.

Annars håller jag på något underligt vis med om allt vad folk skrivit i tråden, förutom att jag inte tror på röstning.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.