hur många är medlemmar i voltimum ???

Är det värt 1500 kr???

el_richard skrev:
hur många är medlemmar i voltimum ???

Är det värt 1500 kr???

Vet ej hur många som är med.

Vet inte om det är värt 1500 heller men jag tror att man kan få någon form av provperiod gratis.

Man kan läsa vissa frågor tror jag utan inloggning, dock ej svaret, då ser man ju nivån på frågorna åtminstonde.

Sedan är det ju experter från tillverkar mm som svarar.

Men det måste finnas någon på detta forum som har varit inne där.

Varför skulle man vilja betala 1500:- för ett råd från en "expert" via ett form, när jag genom att lyfta telefonluren kan få svar på samma fråga av samma "expert" gratis?
Alla producenter och "elsäkerhets folk" har alltid ställt upp och svarat på dom frågor jag har haft

elmont skrev:
Varför skulle man vilja betala 1500:- för ett råd från en "expert" via ett form, när jag genom att lyfta telefonluren kan få svar på samma fråga av samma "expert" gratis?
Alla producenter och "elsäkerhets folk" har alltid ställt upp och svarat på dom frågor jag har haft
Man kan ju bedriva lite självstudier om man tycker att detta är roligt, och det är kanske ganska smidigt att ha en plats att vända sig till utan att behöva fundera på vilken producent man skall ringa.

Om man ser till vad man normalt betalar för div kurser som man ändå skall gå så är 1500 kr inte så mycket.

Dessutom får man en hel del annat som dom menar att man har nytta av.

Men det är ju naturligt vis upp till var och en vad man vill betala för, jag tror dock inte att det är just forumet eller expertrådet man tar betalt för i först hand, här finns ju offerterktyg och annat också.

el_richard skrev:
[länk]

Typ detta jag menade.

Forum guden låste tråden.... inte första tråden som han har låst....

Snart kommer man nog bara vara gäst på detta forum....... :-(
citat från ovan nämnd tråd av hempularen:"Den här tråden känns som väldigt avlägsen från forumets syfte: Ett forum för konsumenter.

Jag stänger."

menar hempularen att vi yrkesmän inte har att göra här i forumet då utan bara konsumenterna som kan och vet själv hur man gör elinstallationer?

Forumet är för konsumenter. Vi elektriker är bara obetalda slavar som ska serva konsumenterna med kunskap :)

aha! då förstår jag, och givetvis så får vi inte råda någon att leja en elektriker att göra installationen för då hackar vi ju på den stackaren....

Kan inte vi yrkesmän skapa ett forum då? Några bland oss borde ha nödvändig kunskap för att kunna fixa ihop detta. Har själv pysslat med lite forum tidigare men är inte jättehaj på det. Om ingen annan har kunskap/tid så kan jag ju kika lite på om jag kan fixa ihop ett forum i mån av tid framöver. Kan ju inte lova att jag lyckas men vi kan ju ventilera idén lite iaf...Vi kanske kan hjälpas åt?

Jag förstår behovet av proffsel-forum, men det här är ett forum för konsumenter.

Därför stänger jag här tråden.

Svarar på en gammal tråd: (Som Marlene var snäll och låste upp åt mig)

Nu finns det ett forum för elektriker (och andra elyrkesmän) som är gratis för alla!

---> www.fluxio.se

Sidan är inte helt klar ännu men tanken är att den ska innehålla: Diskussionsforum, Nyheter, Artiklar, osv..

Målet är att Fluxio.se ska fylla tomrummet som finns mellan byggahus/el (som är för konsumenter) och voltimum (som kostar pengar och har en betald expertpanel som svarar på frågor).

Välkommen! d^_^b

nes skrev:
Kan inte vi yrkesmän skapa ett forum då? Några bland oss borde ha nödvändig kunskap för att kunna fixa ihop detta. Har själv pysslat med lite forum tidigare men är inte jättehaj på det. Om ingen annan har kunskap/tid så kan jag ju kika lite på om jag kan fixa ihop ett forum i mån av tid framöver. Kan ju inte lova att jag lyckas men vi kan ju ventilera idén lite iaf...Vi kanske kan hjälpas åt?
Menar du att du har pysslat med forum utan att ha behörighet för det? Ta in en konsult med behörighet innan du orsakar någon skada för dig själv eller annan användare.

Lite OT men jag tittade på en granuleringsmaskin för ca 3 veckor sedan. Han hade tjänat ihop maskinens pris på ett halvt år. Kabelpris på kopparkabel 15:-, koppar 55:- (Pris för 3 veckor sedan) med tanke på http://www.byggahus.se/forum/el/1090...tml#post775433

Räv3n skrev:
Lite OT men jag tittade på en granuleringsmaskin för ca 3 veckor sedan. Han hade tjänat ihop maskinens pris på ett halvt år. Kabelpris på kopparkabel 15:-, koppar 55:- (Pris för 3 veckor sedan) med tanke på [länk]
Var kan man beställa en sådan i sverige?

Kan vara kul att räkna lite på i allafall. :D

Vet inte. Tror hans maskin var polsk. Man malde ner kablarna i en kvarn. Sedan gick de på ett transportband till en skak som sorterade bort plasten från kopparen. Det blev att se ut som smulor bara. Typ ströbröd :P

Rrrrr skrev:
Svarar på en gammal tråd: (Som Marlene var snäll och låste upp åt mig)

Nu finns det ett forum för elektriker (och andra elyrkesmän) som är gratis för alla!

---> www.fluxio.se

Sidan är inte helt klar ännu men tanken är att den ska innehålla: Diskussionsforum, Nyheter, Artiklar, osv..

Målet är att Fluxio.se ska fylla tomrummet som finns mellan byggahus/el (som är för konsumenter) och voltimum (som kostar pengar och har en betald expertpanel som svarar på frågor).

Välkommen! d^_^b
Skönt med ett riktigt forum för oss elektriker att hänga på! Även om byggahus är ett bra "tillhåll" så är det ju fortfarande inget fullfjädrat elforum.

Visst, Elbutik.se har många elartiklar, men det är fortfarande ingen riktig elgrossist... Same same, but different. :cool:

//Patrik

Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.