2 685 läst ·
3 svar
3k läst
3 svar
Förstörd väg, vem ska åtgärda?
Hej!
När underentreprenörer till Vattenfall grävde ned elen i vår by för snart 2 år sen så brydde dem sig inte om att återställa vägen där dem kört fram och tillbaka med sina tontunga maskiner. Detta är en privat väg. Till oss grävde dem inte ned elen eftersom det skulle bli för besvärligt eftersom vi bor uppe på ett berg, men vår infart använde dem som vändplats, från den andra privata vägen. Den blev, som ni kan gissa, totalt söndermanglad. Dem körde av en trumma på den privata vägen så den är inte bra alls nu. Vi har försökt få dem att åtgärda detta sen det hände eftersom vi skulle bygga ny väg upp till oss, och ville ha trumman fixad inför det. Dem sa att det skulle fixas inom 2 veckor, men det är inte fixat än, ca 60 veckor senare... Igår när jag skulle köra upp så körde jag fast totalt där det var underminerat, pga dem grävde bort ett dike och satte dit ett elskåp?! Vår granne fick dra upp mig med hjullastare och när han körde upp så förstördes vägen ytterligare! Den är okörbar nu. Den privata vägen alltså, som vi måste ta oss fram på för att komma upp till vår egen, nyrenoverade väg. Nu till min fråga : Är det vattenfall/underentreprenör som ska stå hela den förstörda vägen eftersom det är deras framfart som orsakat detta, eller måste nu vi, som körde sönder betala? Det är inte vår väg, men vi använder den. Har pratat med hon som äger vägen och förklarat vad som hänt..
När underentreprenörer till Vattenfall grävde ned elen i vår by för snart 2 år sen så brydde dem sig inte om att återställa vägen där dem kört fram och tillbaka med sina tontunga maskiner. Detta är en privat väg. Till oss grävde dem inte ned elen eftersom det skulle bli för besvärligt eftersom vi bor uppe på ett berg, men vår infart använde dem som vändplats, från den andra privata vägen. Den blev, som ni kan gissa, totalt söndermanglad. Dem körde av en trumma på den privata vägen så den är inte bra alls nu. Vi har försökt få dem att åtgärda detta sen det hände eftersom vi skulle bygga ny väg upp till oss, och ville ha trumman fixad inför det. Dem sa att det skulle fixas inom 2 veckor, men det är inte fixat än, ca 60 veckor senare... Igår när jag skulle köra upp så körde jag fast totalt där det var underminerat, pga dem grävde bort ett dike och satte dit ett elskåp?! Vår granne fick dra upp mig med hjullastare och när han körde upp så förstördes vägen ytterligare! Den är okörbar nu. Den privata vägen alltså, som vi måste ta oss fram på för att komma upp till vår egen, nyrenoverade väg. Nu till min fråga : Är det vattenfall/underentreprenör som ska stå hela den förstörda vägen eftersom det är deras framfart som orsakat detta, eller måste nu vi, som körde sönder betala? Det är inte vår väg, men vi använder den. Har pratat med hon som äger vägen och förklarat vad som hänt..
Dem har inte gjort nån återställning överhuvudtaget.... varken på vår väg eller den privata. Dem lejde en annan lokal entreprenör som skulle återställa där det blivit förstört, han var inte hos oss. Trots våra klagomål.
Klicka här för att svara