R
RalleB
Husägare
· Jönköpings län
· 1 169 inlägg
RalleB
Husägare
- Jönköpings län
- 1 169 inlägg
Idag har jag en lucka i golvet i friggeboden för att nå ingången till krypgrunden.
När man fällt upp luckan in till krypgrunden så är det jäkligt trångt att komma ner. Man får åla sig in.
Och detta kan jag leva med när jag ska in i krypgrunden ett par gånger om året för att byta filter på avfuktaren etc.
Men nu har jag börjat fundera på att förvara vin samt bulklagra hemmagjort vin i krypgrunden.
Så min tanke är då att först gräva ut ordentligt utanför ingången samt förstora upp hålet och snickra en ny lucka men som öppnas åt sidan istället.
Frågan är då hur mycket man vågar öppna upp hålet in till krypgrunden?, behöver endast höjd, ej bredd.
Nån som kan ge några tips på hur jag undersöker detta?
Här kommer lite bilder:
När man fällt upp luckan in till krypgrunden så är det jäkligt trångt att komma ner. Man får åla sig in.
Och detta kan jag leva med när jag ska in i krypgrunden ett par gånger om året för att byta filter på avfuktaren etc.
Men nu har jag börjat fundera på att förvara vin samt bulklagra hemmagjort vin i krypgrunden.
Så min tanke är då att först gräva ut ordentligt utanför ingången samt förstora upp hålet och snickra en ny lucka men som öppnas åt sidan istället.
Frågan är då hur mycket man vågar öppna upp hålet in till krypgrunden?, behöver endast höjd, ej bredd.
Nån som kan ge några tips på hur jag undersöker detta?
Här kommer lite bilder:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Produkter som diskuteras: "avfuktaren"
Avfuktare
Nedan presenteras vårt sortiment av avfuktare. Avfuktare är viktiga verktyg för att upprätthålla en hälsosam och behaglig inomhusmiljö, särskilt i utrymmen som källare, tvättstugor eller badrum, där fuktighetsnivåerna kan vara höga.
Läs mer
Det är en kantbalk nederst på hålet i leca , den står säkert på en betongsula , du kan såga ner lecan till betongen , men ska nog inte hacka bort den , då får du ca 20 cm större .
Vad finns utanför brädorna i gropen , tomt eller fyllning där
Dom brädor som sitter i hålet är det bara för att inte det ska rasa in så kan du vidga nedgången , gräva ner dig , men troligtvis kommer massorna på sidorna att ramla in om det är sådana där
Då blir det mycket att gräva ur innan massorna stannar upp
Vad finns utanför brädorna i gropen , tomt eller fyllning där
Dom brädor som sitter i hålet är det bara för att inte det ska rasa in så kan du vidga nedgången , gräva ner dig , men troligtvis kommer massorna på sidorna att ramla in om det är sådana där
Då blir det mycket att gräva ur innan massorna stannar upp
Klicka här för att svara