3 787 läst ·
4 svar
4k läst
4 svar
Förstärkning av regel.
Har en bärande regel i badrummet, som ligger ivägen för golvbrunnen. Om jag skall få dit golvbrunnen med godkänt avstånd från vägg, minst 20 cm. Måste jag såga ut ungefär halva regeln. Finns det något riktigt sätt att förstärka denna regel med. Eller återstår det att såga ur golvet och lägga in en ny regel. Det går inte att limma/skruva dit en ny regel dikt mot den gamla, då denna isåfall också måste kapas ur.
Åh, vad jobbigt.
Jag hade aldrig försvagat en regel precis vid golvbrunnen - det är ju det stället i badrummet som man vill ha styvast. Läckande golvbrunnar är inget roligt.
Det verkar som om du får gå den långa och jobbiga vägen...
Jag hade aldrig försvagat en regel precis vid golvbrunnen - det är ju det stället i badrummet som man vill ha styvast. Läckande golvbrunnar är inget roligt.
Det verkar som om du får gå den långa och jobbiga vägen...
Jga fråga en kompis som jobbar som snickare på byggen. Han trodde, han velade inte lova naturligtvis, att eftersom jag inte kapar regeln helt så borde det hålla. Jag kommer att bygga runt med kortlingar och spikplåt.
Det sitter också en oskadad regel i väggen med avstånd 30cm, till nästa oskadad regel blir det 50 cm. Jag är lite osäker dock så jag kommer nog att spika dit plåten och lägga in en ny regel på 1 meter.
http://www.zazozora.com/anders/ror/regel2.jpg
Det sitter också en oskadad regel i väggen med avstånd 30cm, till nästa oskadad regel blir det 50 cm. Jag är lite osäker dock så jag kommer nog att spika dit plåten och lägga in en ny regel på 1 meter.
http://www.zazozora.com/anders/ror/regel2.jpg
Produkter som diskuteras: "ankarspik"
Ankarspik
Ankarspik är speciellt designade för infästning av beslag, vilket gör dem till ett utmärkt verktyg för att säkra och förstärka byggkonstruktioner.
Läs mer
Har ingen konstruktör. Jag har nu gjort som beskrivit ovan, men är inte riktigt klar. Skall bara spika regeln från källaren. Men jag har kollat med vattenpass och två personer som belastar kanten på regeln och det rör sig inte vid golvbrunnen... Än.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden