Hej!

Har en balkong från -76. Den sviktar litegrann. Jag störs inte direkt men en kompis tyckte det var lite läskigt. Så nu undrar jag, kan man förstärka den på ngt vis? Helst utan att byta ut bärlinorna som går in i huset. Vill heller inte sätta en stolpe under, det skulle bli tokigt i trädgården.

Tack o hej!
Balkong från 1976 med svikt syns underifrån, med tydlig bärbjälke och balkonggolv utan synliga stöttepelar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Undersidan av en balkong från 1976 med synliga träbjälkar och bärlinor mot ett hus, behöver förstärkning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
S
Crickster Crickster skrev:
Hej!

Har en balkong från -76. Den sviktar litegrann. Jag störs inte direkt men en kompis tyckte det var lite läskigt. Så nu undrar jag, kan man förstärka den på ngt vis? Helst utan att byta ut bärlinorna som går in i huset. Vill heller inte sätta en stolpe under, det skulle bli tokigt i trädgården.

Tack o hej!
[bild] [bild]
Tjocka på de befintliga bärlinorna
 
  • Gilla
Crickster
  • Laddar…
Tja! Om du vet hur reglingen ser ut i väggen ovanför så hade du ju kunnat dra ett snedstag i vardera ände av balkongen och förankrat i väggens stomme? Du åker ju på att ta bort nån panelbräda för att komma åt men borde inte vara nått större ingrepp.
 
  • Gilla
Crickster
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.