Hej!
Har en balkong från -76. Den sviktar litegrann. Jag störs inte direkt men en kompis tyckte det var lite läskigt. Så nu undrar jag, kan man förstärka den på ngt vis? Helst utan att byta ut bärlinorna som går in i huset. Vill heller inte sätta en stolpe under, det skulle bli tokigt i trädgården.
Tack o hej!
Har en balkong från -76. Den sviktar litegrann. Jag störs inte direkt men en kompis tyckte det var lite läskigt. Så nu undrar jag, kan man förstärka den på ngt vis? Helst utan att byta ut bärlinorna som går in i huset. Vill heller inte sätta en stolpe under, det skulle bli tokigt i trädgården.
Tack o hej!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tjocka på de befintliga bärlinornaCrickster skrev:
Hej!
Har en balkong från -76. Den sviktar litegrann. Jag störs inte direkt men en kompis tyckte det var lite läskigt. Så nu undrar jag, kan man förstärka den på ngt vis? Helst utan att byta ut bärlinorna som går in i huset. Vill heller inte sätta en stolpe under, det skulle bli tokigt i trädgården.
Tack o hej!
[bild] [bild]
Byggveteran
· Norrland
· 342 inlägg
Tja! Om du vet hur reglingen ser ut i väggen ovanför så hade du ju kunnat dra ett snedstag i vardera ände av balkongen och förankrat i väggens stomme? Du åker ju på att ta bort nån panelbräda för att komma åt men borde inte vara nått större ingrepp.
Klicka här för att svara