1 851 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
förstärka gjutjärnsavlopp
Finns det något sätt att laga ett gjutjärnsrör. Eller det är ingen direkt lagning utan jag ska sätta en gummimuff så jag kan koppla på ett plaströr. Det är dock så att det går som ett V på rörstumpen där ebeco överången skall sitta. Och det är detta "hål" jag skulle vilja laga. Någon som har några tips?
Någon form av kemisk metall eller liknande kanske kan fungera?
Någon form av kemisk metall eller liknande kanske kan fungera?
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Förstår inte riktigt hur du menar att det ser ut, men när man t.ex bytar golvbrunnen så brukar rörläggaren såga av gjutjärnsröret efter muffen och sätta in en gummimuff/nippel i vilken han sedan sätter plaströr...
saken är den att avloppen är relinade så vi kan ej få ut stumpen ur förgreningen.
Och därför tänkte vi sätte en ibeco muff till ett 75 rör. Problemet är att röret på ena sidan har en skada som ett öppet V.
Dels undrar jag om det finnsnågot spackel eller liknande som fäster mot gjutjärn
Samt hur är det med kanten som blir inne i ibeco muffen i vattnets riktning.
Och därför tänkte vi sätte en ibeco muff till ett 75 rör. Problemet är att röret på ena sidan har en skada som ett öppet V.
Dels undrar jag om det finnsnågot spackel eller liknande som fäster mot gjutjärn
Samt hur är det med kanten som blir inne i ibeco muffen i vattnets riktning.
Klicka här för att svara