Jag har tänkt parkera min robotgräsklippare under terrassen, dels för att skydda den mot väder och vind men även för att det blir snyggare om den inte syns. Problemet som jag stött på är att bärlina/skruvregel 45x145 är lite ivägen. För att klipparen skall komma in så får jag kapa av ca 75mm av regeln vilket bara lämnar 45x70 kvar. Det ligger dock 2st reglar längst ut så det blir 2x 45x70. C-C mellan reglarna är 415mm. Hur rekommenderar ni att jag stärker upp reglarna? Har en tanke på att skruva fast en 3mm L-profil i stål på sidan av kvarvarande regeln mot trallen. Andra förslag?
 
  • 3D-ritning som visar området under en terrass med bärlinor/skruvreglar och måttangivelser.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Enklast vore att sätta stöd nedåt på var sida om öppningen för klipparen.
Om spännvidden på denna öppning är begränsad så funkar det med klenare reglar över.
 
Om du ser till att de två yttersta reglarna är skruvlimmade, så klarar det sig!
 
Nefrums Nefrums skrev:
Enklast vore att sätta stöd nedåt på var sida om öppningen för klipparen.
Om spännvidden på denna öppning är begränsad så funkar det med klenare reglar över.
Är lite knixigt att få till då kjolen redan är på plats och vill helst inte ta bort denna eftersom jag inte kan göra det snyggt. Dock ett bra alternativ, tack. Får fundera lite ...
 
  • Utsikt under en verandakjol som visar marksten och grus intill husgrund, svårtillgängligt område.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
J justusandersson skrev:
Om du ser till att de två yttersta reglarna är skruvlimmade, så klarar det sig!
Skruvade och limmade i varandra menar du? Tror dock att det är ett litet avstånd mellan dem, ca 5mm, men skall kolla mer noga på detta.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.