Jag har tänkt parkera min robotgräsklippare under terrassen, dels för att skydda den mot väder och vind men även för att det blir snyggare om den inte syns. Problemet som jag stött på är att bärlina/skruvregel 45x145 är lite ivägen. För att klipparen skall komma in så får jag kapa av ca 75mm av regeln vilket bara lämnar 45x70 kvar. Det ligger dock 2st reglar längst ut så det blir 2x 45x70. C-C mellan reglarna är 415mm. Hur rekommenderar ni att jag stärker upp reglarna? Har en tanke på att skruva fast en 3mm L-profil i stål på sidan av kvarvarande regeln mot trallen. Andra förslag?
Medlem
· Blekinge
· 10 117 inlägg
Om du ser till att de två yttersta reglarna är skruvlimmade, så klarar det sig!
Är lite knixigt att få till då kjolen redan är på plats och vill helst inte ta bort denna eftersom jag inte kan göra det snyggt. Dock ett bra alternativ, tack. Får fundera lite ...Nefrums skrev:
Klicka här för att svara


