Medlem
· västra götaland
· 401 inlägg
En firma har byggt ett helt nytt garage med gjuten platta och isolering. Dock ej golvbrunn.
Nu kommer vintern och snö och slask rinner från bilen ner på golvet.
Jag trodde att lutningen på golvet skulle vara mot mitten och framåt mot porten. Men det verkar inte finnas något uträknad lutning. Vattnet rinner mot väggar på olika ställen.
Min fråga är: Finns det någon standard för hur man skall gjuta en platta vid sådana här tillfällen?
Eller skulle jag som kund påpekat att de måste vara lutning från väggarna?
Nu kommer vintern och snö och slask rinner från bilen ner på golvet.
Jag trodde att lutningen på golvet skulle vara mot mitten och framåt mot porten. Men det verkar inte finnas något uträknad lutning. Vattnet rinner mot väggar på olika ställen.
Min fråga är: Finns det någon standard för hur man skall gjuta en platta vid sådana här tillfällen?
Eller skulle jag som kund påpekat att de måste vara lutning från väggarna?
Har samma problem. När de skulle gjuta plattan frågade de om jag ville ha golvbrunn och jag sa nej. Jag skulle ju inte ha något vatten där inne tänkte jag och hade inga tankar på smältvatten från bilarna. 
Nu rinner det åt alla håll och jag var tvungen att göra något åt det. Köpte på mig ett gäng T-lister/Duschlister på Classe och limmade dit på golvet vid kanterna på väggarna. Nu är de åtminstone skyddade och man får raka ut vattnet som blir.
Nu rinner det åt alla håll och jag var tvungen att göra något åt det. Köpte på mig ett gäng T-lister/Duschlister på Classe och limmade dit på golvet vid kanterna på väggarna. Nu är de åtminstone skyddade och man får raka ut vattnet som blir.
Medlem
· västra götaland
· 401 inlägg
Riala skrev:Har samma problem. När de skulle gjuta plattan frågade de om jag ville ha golvbrunn och jag sa nej. Jag skulle ju inte ha något vatten där inne tänkte jag och hade inga tankar på smältvatten från bilarna.
Funkar det bra med duschlisterna?
Kan du lägga upp en bild?
Klicka här för att svara