L Linkanfixar skrev:
Blev riktigt bra, bra gjort!
Älskar att köksbordet är arbetsbänk, måste vara populärt hos frugan :love:
Tack ska ni ha! Haha ja, jag fick argumentera lite för min sak. Gjorde ju möbeln för familjens skull.. så klart :cool: när vi flyttat till hus, förhoppningsvis snart, blir det lättare!

El Filipo El Filipo skrev:
Tack ska ni ha! Haha ja, jag fick argumentera lite för min sak. Gjorde ju möbeln för familjens skull.. så klart :cool: när vi flyttat till hus, förhoppningsvis snart, blir det lättare!
Jag hade också den förhoppningen när det blev hus med garage.. men hoppsan vad mycket blomkrukor och annat skit som måste förvaras i garaget under vintern... :crysmile:

• Gilla
  • Ledsen
Beemaster och 1 till
  • Laddar…
Efter en hel del spacklande och slipande (i tre omgångar) har jag nu lagt på ett första lager färg.. Har insett att målning inte är min favoritsyssla. Imorgon blir det väl kanske ett till lager (i dagsljus denna gång), och i övermorgon fäster jag ekskivan på riktigt. Sen får det vara nog.

• Ett första lager vit färg påslaget en träkonstruktion med ribbor, spackelspår synliga på underlaget.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Efter en hel del spacklande och slipande (i tre omgångar) har jag nu lagt på ett första lager färg.. Har insett att målning inte är min favoritsyssla. Imorgon blir det väl kanske ett till lager (i dagsljus denna gång), och i övermorgon fäster jag ekskivan på riktigt. Sen får det vara nog.
Det är därför man ska vara två som pysslar hemma. Lite välriktade felmålningar och min respektive delegerade mig till enbart byggare :)

• Haha
  • Gilla
kashieda och 3 till
  • Laddar…
Klart! Vad ska man göra nu då...? :worried:

• Nyinstallerad radiatorinklädnad i trä med dekorativ spegel och inredningsdetaljer på väggen ovanför.
    Skapa konto
  • Färdigställd träbänk med lamellfront och dekorativa objekt uppepå.
    Skapa konto
  • Gilla
Enolf och 7 till
  • Laddar…
Vaddå?

Du börjar googla Roubo Workbench.

Sen köper du på dig hela Christopher Schwarz anarchist-serie.

Eller ja, Workbench är gratis som PDF så du klarat dig med de andra två. Sen bygger möbler ;)

• Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Snyggt!

Tänker alltså att en Roubo hyvelbänk i ek eller körsbär kan ersätta köksbordet. (Hade aldrig min fru tillåtit mig :( )

• Gilla
El Filipo
  • Laddar…
Frustrator Frustrator skrev:
Snyggt!

Tänker alltså att en Roubo hyvelbänk i ek eller körsbär kan ersätta köksbordet. (Hade aldrig min fru tillåtit mig :( )
Ersätta köksbordet :crysmile: min fru är van att jag snöar in mig på saker.. men det här är ytterst tveksamt. Men Roubobänkarna såg användbara o fina ut.. Det jag saknat mest var en 100% rätvinklig skiva som utgår från den plana arbetsytan. Alltså något stt använda som referens istället för vinkelhake (även om detta är ett av mina favoritverktyg).

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.