17 017 läst ·
110 svar
17k läst
110 svar
Första huset, nu ska maskiner köpas in :D
Klart att du har rätt, det är viktigt att maskinen ligger bra i handen (händerna). Jag är ganska stark och har stora händer men min favoritskruvdragare är (var) min 10,8v bosch. Den ligger iofs på tradera nu eftersom jag ska byta till en maskin med bälteskrok och två batterier. Snart hoppas jag att jag är Minst lika nöjd med en festool cxs.KristinaRT skrev:Nu är kanske alla i tråden, inkl TS, stora starka män med armar som trädstammar och händer som dasslock, men om inte så måste man ju tänk på att verktygen ska vara hanterbara. Många gånger tycker jag budget varianter är väldigt stora och otympliga.
Vår förra vinkelslip (mycket bra verktyg om man har trädgård, så sätt upp det på listan) var gigantisk och jag hade svårt att använda det någon längre tid eftersom det var förmstort för mina händer, när vinskulle köpa en ny var mitt krav att åden skulle passa mina händerPå samma sätt älskar jag vår DeWalt skruvdragare och av.nder aldrig någon annan eftersom den är liten och nätt och jag får ett bra grepp även med mindre händer.
Det är extremt jobbigt att använda oergonomiska verktyg, oavsett hur kraftfulla de är blir man trött och då gör man misstag...
Woop woop! Jag beställde precis en Bosch gsr 18v-ec fc2 :wow: Leveransen beräknas till Måndag-tisdag nästa vecka
bilder kommer när jag har fått den! Jag är på kurs så beställde leverans dit så öppnar den på hotellrummet 
Ja precis
Kap-/geringsåg och sänksåg beställs i vår men några inköp till i vinter när vi har flyttat in kommer att ske
Kap-/geringsåg och sänksåg beställs i vår men några inköp till i vinter när vi har flyttat in kommer att ske
Min bror han en Biltema cutter, så kommer låna den i början. Används den ofta och börjar bli sliten så kommer jag köpa en fin bosch, men känns onödigt nu bara.
Efter ett leveransförsök av UPS (jag är på utbildning, uppgav adressen till skolan plus mitt mobilnummer men de har väl bara kört förbi och inte orkat göra något åt det) så ska de försöka leverera imorgon igen, denna gången till receptionen. Så imorgon har jag förhoppningsvis min skruvdragare 
Redigerat:
Nej, ingen paket idag heller.. UPS har inte varit inne i receptionen och de har inte sett någon bil köra förbi idag.
Så nu ändrade jag adressen till hotellet jag ligger på och jag ska även skriva en fullmakt och lägga i receptionen, om det nu skulle behövas.. Så det är bara att hålla tummarna att jag får den imorgon istället 👍
Så nu ändrade jag adressen till hotellet jag ligger på och jag ska även skriva en fullmakt och lägga i receptionen, om det nu skulle behövas.. Så det är bara att hålla tummarna att jag får den imorgon istället 👍
Tjena, jag fick till slut leveransen till hotellet, så nu är maskinen i mitt ägo
vid första anblicken verkar allt vara som det ska, förutom att plastbiten som sitter bak på maskinen, där det står typ "brushless" har lossnat, men jag sätter en färgmarkering där istället