Tobas skrev:
Absolut! Trevlig maskin, ganska stor i greppet dock. Min fru gillade inte den av den anledningen. Men för mig va det aldrig ett problem. Har dock bytt till festool cxs nu.

Jag tenderar till att bara plocka fram 18v-maskinen när det är större hål som ska borras eller slagskruvdragaren när större skruv skall dras.
Okej, låter bra. Jag har funderat på HX versionen eftersom den ser underbart kort ut. Men nackdelen är väl att den är utan chuck, dvs du kan bara använda bits och inte borr. Eller?

trattalask
Du kan ju köra med bitsborr. Jag lämnar dock osagt hur bra eller dåligt de funkar i den maskinen. =)

Tobas skrev:
Du kan ju köra med bitsborr. Jag lämnar dock osagt hur bra eller dåligt de funkar i den maskinen. =)
Hehe okej :-) jag lägger beställning på en vanlig gsr 10,8-2-li 👍

• Gilla
FreQa
  • Laddar…
Om du redan har en 18 volts skruvdragare vad ska du ha den lilla till?. Jag hade lagt pengarna på en naken batterimaskin tex en cirkelsåg eller tigersåg om du håller på med renovering.

byggolle skrev:
Om du redan har en 18 volts skruvdragare vad ska du ha den lilla till?. Jag hade lagt pengarna på en naken batterimaskin tex en cirkelsåg eller tigersåg om du håller på med renovering.
Den är mycket mindre, väger mindre och man kommer åt i mindre utrymmen. Tror den passar perfekt när det är dags att byta kök.
Beställningen är lagd iallafall så nu är det för sent 😊

byggolle skrev:
Tror jag använder min lilla CSX(10,8v) i 90% av fallen och skulle inte byta bort den mot något annat. Otroligt smidig och klarar mycket mer än man tror. Det är vid stora kvistborr eller skruv 18v kommer in.

Okej jag kanske har fel.

byggolle skrev:
Personligen har jag min lilla (Makita) inomhus och övriga maskiner i garaget. Den åker fram för montage av IKEA möbler och diverse hål i gipsväggar. Ren lathet alltså. :)

• Gilla
Husägaren87
  • Laddar…
10,8V'arn (HX modellerna) är de jag använder mest, men visst används både 14,4 och 18V'arn. :)

Såå.. Nu kliar det i fingrarna och det är dags för inköp av min efterlängtade kap/gersåg!
Jag har varit inställd på ännu en bosch blå, men det lutar ändå åt andra märke nu med tanke på vissa reapriser som verkar finnas.
Det är ju rea på k-rauta på torsdag, och proffsmagasinet har ju rea på dewalt nu.

Så, ska jag lägga ner tanken på att bara ha blåa verktyg, och tänka ekonomiskt och köpa nått annat?

Tacksam för tips 👍

Varför inte en Bosch GCM8, en bra prisvärd såg från Bosch som dessutom är blå :)
Vad hade du annars tänkt dig för såg?

Jimmu skrev:
Varför inte en Bosch GCM8, en bra prisvärd såg från Bosch som dessutom är blå :)
Vad hade du annars tänkt dig för såg?
Jag har haft siktet inställt på en gcm 8 sjl, kostar 3500 enligt prisjakt, plus ett gta 3800.
Men kanske finns liknande maskiner för en billigare peng just nu.

Husägaren87 skrev:
Jag har haft siktet inställt på en gcm 8 sjl, kostar 3500 enligt prisjakt, plus ett gta 3800.
Men kanske finns liknande maskiner för en billigare peng just nu.
Den combon brukar gå för 4995:-

Vad kikar du på nu? :)

FredrikR skrev:
Den combon brukar gå för 4995:-

Vad kikar du på nu? :)
Har hört det, men det priset finns inte än :-)
Har kollat på dewalt dw770..
Men den kanske är i klass med bosch grön, typ pcm8..

Husägaren87 skrev:
Har hört det, men det priset finns inte än :-)
Har kollat på dewalt dw770..
Men den kanske är i klass med bosch grön, typ pcm8..
Hår det ens att vinkla klingan på den?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.