17 017 läst ·
110 svar
17k läst
110 svar
Första huset, nu ska maskiner köpas in :D
Okej, låter bra. Jag har funderat på HX versionen eftersom den ser underbart kort ut. Men nackdelen är väl att den är utan chuck, dvs du kan bara använda bits och inte borr. Eller?Tobas skrev:Absolut! Trevlig maskin, ganska stor i greppet dock. Min fru gillade inte den av den anledningen. Men för mig va det aldrig ett problem. Har dock bytt till festool cxs nu.
Jag tenderar till att bara plocka fram 18v-maskinen när det är större hål som ska borras eller slagskruvdragaren när större skruv skall dras.
Den är mycket mindre, väger mindre och man kommer åt i mindre utrymmen. Tror den passar perfekt när det är dags att byta kök.byggolle skrev:
Beställningen är lagd iallafall så nu är det för sent 😊
Tror jag använder min lilla CSX(10,8v) i 90% av fallen och skulle inte byta bort den mot något annat. Otroligt smidig och klarar mycket mer än man tror. Det är vid stora kvistborr eller skruv 18v kommer in.byggolle skrev:
Personligen har jag min lilla (Makita) inomhus och övriga maskiner i garaget. Den åker fram för montage av IKEA möbler och diverse hål i gipsväggar. Ren lathet alltså.byggolle skrev:
Såå.. Nu kliar det i fingrarna och det är dags för inköp av min efterlängtade kap/gersåg!
Jag har varit inställd på ännu en bosch blå, men det lutar ändå åt andra märke nu med tanke på vissa reapriser som verkar finnas.
Det är ju rea på k-rauta på torsdag, och proffsmagasinet har ju rea på dewalt nu.
Så, ska jag lägga ner tanken på att bara ha blåa verktyg, och tänka ekonomiskt och köpa nått annat?
Tacksam för tips 👍
Jag har varit inställd på ännu en bosch blå, men det lutar ändå åt andra märke nu med tanke på vissa reapriser som verkar finnas.
Det är ju rea på k-rauta på torsdag, och proffsmagasinet har ju rea på dewalt nu.
Så, ska jag lägga ner tanken på att bara ha blåa verktyg, och tänka ekonomiskt och köpa nått annat?
Tacksam för tips 👍