Hej!
Har ett dilemma men då jag inte är helt insatt i priser o sånt så vänder jag mig till er!
Det är så att jag behöver byta badrumsdörr inkl karm. Åkte till Hornbach då jag läste om deras hantverkartjänst som skulle kosta 1400 (efter rot) för byte av dörr inkl demontering av gammal. Mäter hemma hos mig och åker till hornbach och säger att jag ska ha en 7X21 dörr inkl karm. Dock kan dom inte beställa hantverkare innan denne kommer och mäter upp själv.
Pris 585.
Hantverkare är hemma hos mig, mäter och vi kommer överens att det bara byta dörr samt bortforsling av gammal dörr som skulle kosta 200. Totalt 1400 + 200 = 1600.
Det går en vecka och jag får sms om att offerten är klart och att jag måste till hornbach gå igenom samt välja dörr.
Där får jag offert och till min förvåning så har priset gått upp på jobbet till 4680 kr. 3276 efter rot! Jag pratar med säljarna och ingen av dom vet något, dom säger att det är hantverkaren som bestämmer pris själv trots att det var redan överenskommen om allt.
Nu ska hantverkaren kontakta mig för att se om ngt ska ändra eller inte.
Nu undrar jag om ni som är lite mer insatta i såna grejer om detta är normalt? Jag skrev inte på men skulle vilja veta mer hur man ska hantera detta eller ska man skita i Hornbach helt och dom 585 jag redan betalat.
Totala kostnaden blir dvs individuell arbete 4680(3200) efter rot och ingen kan svara på vad det är som kostar.
Mvh
Har ett dilemma men då jag inte är helt insatt i priser o sånt så vänder jag mig till er!
Det är så att jag behöver byta badrumsdörr inkl karm. Åkte till Hornbach då jag läste om deras hantverkartjänst som skulle kosta 1400 (efter rot) för byte av dörr inkl demontering av gammal. Mäter hemma hos mig och åker till hornbach och säger att jag ska ha en 7X21 dörr inkl karm. Dock kan dom inte beställa hantverkare innan denne kommer och mäter upp själv.
Pris 585.
Hantverkare är hemma hos mig, mäter och vi kommer överens att det bara byta dörr samt bortforsling av gammal dörr som skulle kosta 200. Totalt 1400 + 200 = 1600.
Det går en vecka och jag får sms om att offerten är klart och att jag måste till hornbach gå igenom samt välja dörr.
Där får jag offert och till min förvåning så har priset gått upp på jobbet till 4680 kr. 3276 efter rot! Jag pratar med säljarna och ingen av dom vet något, dom säger att det är hantverkaren som bestämmer pris själv trots att det var redan överenskommen om allt.
Nu ska hantverkaren kontakta mig för att se om ngt ska ändra eller inte.
Nu undrar jag om ni som är lite mer insatta i såna grejer om detta är normalt? Jag skrev inte på men skulle vilja veta mer hur man ska hantera detta eller ska man skita i Hornbach helt och dom 585 jag redan betalat.
Totala kostnaden blir dvs individuell arbete 4680(3200) efter rot och ingen kan svara på vad det är som kostar.
Mvh
återkoppla till Hornbach skriftligen.
Berätta vad du varit med om och att du inte förstår varför deras fasta pris har gått upp.
Det lär ju vara falsk marknadsföring om de har fasta priser som sedan ”magiskt” ändrar sig
Jag skulle aldrig accepterat priset om du fått ett annat..
Berätta vad du varit med om och att du inte förstår varför deras fasta pris har gått upp.
Det lär ju vara falsk marknadsföring om de har fasta priser som sedan ”magiskt” ändrar sig
Jag skulle aldrig accepterat priset om du fått ett annat..
Mja...kikar man runt lite på hornblask.se så står det det i sammanhanget klassiska magiska från...
Visa bilaga 487261
https://cdn.hornbach.se/cmsm/se/chke2-19/20e324825aa357166f88e2b3f0cbdd/innerdorren-768x512.jpg.webp
Jag vet inte vad det skulle kosta om jag ringde den lokala byggarn i byn här men phan vet hur mycket tid man får för 1400 efter rot i sammanhanget?
Visa bilaga 487261
https://cdn.hornbach.se/cmsm/se/chke2-19/20e324825aa357166f88e2b3f0cbdd/innerdorren-768x512.jpg.webp
Jag vet inte vad det skulle kosta om jag ringde den lokala byggarn i byn här men phan vet hur mycket tid man får för 1400 efter rot i sammanhanget?
Redigerat:
Klassisktbondfångeri alltså.
Billiga lockpriser från 1400kr...
Betala 585kr för offert som du sen får tillgodoräkna om du köper tjänsten som visar sig bli betydligt dyrare.
Nästa gång vet du att du inte ska betala för en offert
Billiga lockpriser från 1400kr...
Betala 585kr för offert som du sen får tillgodoräkna om du köper tjänsten som visar sig bli betydligt dyrare.
Nästa gång vet du att du inte ska betala för en offert
Moderator
· Stockholm
· 57 795 inlägg
Det här gällde väl en badrumsdörr?
Då är det rätt struligt att byta, om även tröskeln skall bytas? Jag är lite osäker på om det överhuvudtaget går utan att sabba tätskiktet. SÅ OM den skall bytas, bör du be om en utförlig redogöreles om hur de tänker göra det. Och säkra tätskiktet.
Då är det rätt struligt att byta, om även tröskeln skall bytas? Jag är lite osäker på om det överhuvudtaget går utan att sabba tätskiktet. SÅ OM den skall bytas, bör du be om en utförlig redogöreles om hur de tänker göra det. Och säkra tätskiktet.
Jag var hos dem och snackade med säljaren där jag fick en lapp med dessa priser. Säljaren ord¨ det kostar 1400 byta dörr sen tillkommer det bortforsling på 200 om man vill.Fotografen skrev:
Det dom vill ha betalt utöver handenningen som jag redan betalat är 4680 för hanverkarkostnad. 3275 efter Rot. Jag vet inte vad hantverkare har för timpriser men säg 600kr/h, då har han räknat 8 timmars arbete för att byta ett badrumsdörr. 4680/600=7.8H.
Jag vill bara förstå varför kostnaden mer än fördubblades trots hantverkaren sa att det inte tar mer än 2 timmar i vanliga fall och inget speciellt ska göras
Priset jag har fått innan rot är 4680, säg man tar 600kr i timmen. 4689/600 blir 7.8. Dvs ska det ta 8 timmar att byta en dörr? Det det jag ville veta mer av säljarna på hornbach. Vad ska man betala för, för i mitt offert står det bara hantverkarkostnaden tjänsterna = 4680. Dom var inte så intresserade och enda kunde säga att det tillkommer grejer och sånt, trots att jag betalar allt material själv står i samma papper för 2700.H hempularen skrev:
Det är inte samma säljare som innan, dem säger ingenting. Säljarna skickar mig till servicedesken, servicedesken skickar mig tillbaka till säljarna. Dom säger bara det arbete och bortforsling och sånt. Jag frågar om jag jan få en specifik på vad det som kostar men dom säger att det är inte deras jobb.Fotografen skrev:
Klicka här för att svara