Min advokat tycker jag ska inte göra något nu för dem kommer fortsätta förhala min ombyggnad och pressa ut mig på mer pengar. Han menade försök stå ut tills bygget är klart sen stämmer vi skiten ur föreningen. Menade att alla kostnader gällande laga vattnet och förseningar kan dom hjälpa mig kräma ut.

... Men man vill ju inte stämma sin egen förening

SnällKyckling Kycklingen skrev:
Min advokat tycker jag ska inte göra något nu för dem kommer fortsätta förhala min ombyggnad och pressa ut mig på mer pengar. Han menade försök stå ut tills bygget är klart sen stämmer vi skiten ur föreningen. Menade att alla kostnader gällande laga vattnet och förseningar kan dom hjälpa mig kräma ut.

Ibland kanske man måste göra det för att skapa rätsida för framtiden.

• Gilla
Lilak och 2 till
  • Laddar…
Från.
https://www.fastighetsagarna.se/fakta/brf/styrelse-och-stamma/styrelsens-arbete/

Eftersom styrelseuppdraget är ett förtroendeuppdrag kan den som utsett styrelsen, det vill säga föreningsstämman, när som helst och utan att ange motivering återkalla en eller flera styrelseledamöters uppdrag. Å andra sidan har också varje styrelseledamot rätt att frånsäga sig sitt uppdrag när han/hon vill under löpande mandatperiod.

• Gilla
SnällKyckling och 1 till
  • Laddar…
Gick dit för prata vett med honom och blev då biten...
Bet ordförande dig??? :surprised::surprised::surprised:

• Wow
  • Gilla
Claes Sörmland och 1 till
  • Laddar…

Att stämma sin förening innebär att man själv drabbas...

Bananskalare Bananskalare skrev:
Kan du utveckla

Det gör man väl oavsett?

Ja, ibland blir det så knasigt så att man får stämma sig själv.

Nyfniken Nyfniken skrev:
Ja, ibland blir det så knasigt så att man får stämma sig själv.

Fast man stämmer inte sig själv man stämmer föreningen.
Ibland är det bättre att föreningen åker på kostnaden för något än att man gör det personligen även om man äger en del i föreningen i form av en bostadsrätt.

• Gilla
Festlund
  • Laddar…
A Andy78 skrev:
Fast man stämmer inte sig själv man stämmer föreningen.
Ibland är det bättre att föreningen åker på kostnaden för något än att man gör det personligen även om man äger en del i föreningen i form av en bostadsrätt.
Man är en del av föreningen. Så de kostnader föreningen har drabbar mig själv. Stämmer jag föreningen så är jag med och betalar stämningen .

• Gilla
tio_Pepe
  • Laddar…
Mår så dåligt av det här men kortfattat: väntar fortf på besked från styrelsen när jag kan stänga av vattnet för det läcker hos mig och jag har fått tagit dit en sug för vi blir inte insläppta. Har verkligen försökt ringa allt och alla men dem är så rädda och samtliga hänvisar till ordf. Annan styrelsemedlem uttryckte sig ordgrant "jag skiter i det här".

Så igår hör mina snickare av sig att dom blir trakasserade, när dom lyfter ner tungt avfall genom våra 5 portar (som är helt inplastade hela vägen) då går idioten till ordf efter och stänger dörrar. Så stackars killarna får hela tiden ta ner sitt tunga avfall använda nyckel och repeat. Sen börjar han agera gatupolis och klagar till dom att de mycket sopor jag verkar renovera för mer än vad jag fått tillåtelse för. Han klagar även på ljudet trots att igår höll kommunen på att sprätta upp gatan så för er som bor i stan kan inte ha missat hur allt skaka av dom tunga maskinerna, men nej nej att det låter lite från min lägenhet och lite smutsiga hissar är mycket viktigare än hantera vattenskada som kan vara förödande för hela föreningen.

Så det vart en trigger för mig hade även ordagrant sagt han får ej störa mina hantverkare all kommunikation går via mig.

Gick dit för prata vett med honom och blev då biten... Japp, som tur kom flera grannar ut och stötta.
Är dörrarnna avskiljande mellan portar/trapphus kan det mycket väl vara så att det är branddörrar och då får de inte ställas upp.

Efter att ha läst tråden förstår jag nästan att de sätter sig på tvären, du verkar vara en störig jävel som bestämt dig för att du ska och får göra saker och ting på ett visst sätt och tar inte in synpunkter utifrån.
Har stött på en del som tror sig enbart ha rättigheter och inga skyldigheter och den attityden gör inte så att man blir mer flexibel och hjälpsam...

• Arg
  • Gilla
  • Ledsen
ZipLock och 2 till
  • Laddar…
Claes Sörmland
J jonko skrev:
Efter att ha läst tråden förstår jag nästan att de sätter sig på tvären, du verkar vara en störig jävel som bestämt dig för att du ska och får göra saker och ting på ett visst sätt och tar inte in synpunkter utifrån.
Har stött på en del som tror sig enbart ha rättigheter och inga skyldigheter och den attityden gör inte så att man blir mer flexibel och hjälpsam...
Den här ordföranden har nog inte problemet att inte vara mer eller mindre flexibel och hjälpsam... Han är helt enkelt skogstokig enligt det som beskrivs i tråden.

• Gilla
Workingclasshero och 4 till
  • Laddar…
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Den här ordföranden har nog inte problemet att inte vara mer eller mindre flexibel och hjälpsam... Han är helt enkelt skogstokig enligt det som beskrivs i tråden.
Efter att ha följt ts trådar är jag inte så säker på att skulden är ensidig...

• Gilla
MetteKson
  • Laddar…
Claes Sörmland
J jonko skrev:
Ordföranden ansvarar för sina egna handlingar alldeles oavsett hur TS beter sig.

• Gilla
Workingclasshero och 2 till
  • Laddar…
J jonko skrev:
TS har säkerligen sina egna laster men man kan ju alltid försöka rådge utefter hur situationen beskrivs. Hur det faktiskt förhåller sig kan nog bara en opartisk observatör återge.

Vem som har skulden till konflikten är även irrelevant när det gäller sakfrågorna.

• Gilla
Claes Sörmland
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.