A A-Man_08 skrev:
Vad är bosch tanke när man köper deras maskin?
Grön är prisvärda maskiner för hemmafolk. Blå är för proffs, deras batterisystem är olika mella blå och grön

Rabbithole Rabbithole skrev:
Grön är prisvärda maskiner för hemmafolk. Blå är för proffs, deras batterisystem är olika mella blå och grön
Så vad skiljer det från dewslt förstår inte riktigt att man skulle luras in i ett system alla har ju sitt eget.

Att köpa Bosch är som att köpa typ FairTrade.
IMG_20260716_235444.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Haha
Pysslarn och 1 till
  • Laddar…
A A-Man_08 skrev:
Så vad skiljer det från dewslt förstår inte riktigt att man skulle luras in i ett system alla har ju sitt eget.
Japp, vill man ha prisvärt är det bättre att köpa budgetmärke och slippa betala för märket. T.ex. Parkside från Lidl.

A A-Man_08 skrev:
Bosch har också blå maskiner som är skräp och som jag ser som lockvaror in i ekosystemet. Hette något med ”LI” tidigare och höll inte alls samma klass som resten av skruvdragarna i systemet. Jag antar att förslaget här var att denna Skil var ett liknande exempel.

• Gilla
nanowire
  • Laddar…
nikasp
Jag har två skruvdragare med batteri, båda blå Bosch och de har hängt med lääänge, 18V är 14 år och den bara går och går.

Båda är med litiumbatteri och varken maskiner eller batterier har jag lyckats döda. Körde för tufft med 12V så det började ryka kraftigt men till min besvikelse överlevde den, var sugen på en lite modernare likadan 😀
Något som jag inte ser här är att verktygen ska sitta bra i handen också.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Du säger att ni ska göra om köket.
Det låter som det kan bli en del skruvande?

Varför vill du ha en som laddas med sladd?

Väldigt bra diskussioner! Jag har en sån här redan: https://www.bauhaus.se/bitsset-stanley-31-delar

Men just nu väljer jag mellan dessa två som jag fått som förslag i tråden:
https://www.bauhaus.se/skruvdragare-skil-3076ca-20v-utan-batteri

https://www.bygghemma.se/verktyg-oc...gn=PLA - Sale/Discount - High Prio - Shopping

Båda kostar typ lika mycket och det ingår laddare + batteri vilket är nice så jag inte behöver beställa något mer.

Vilken röstar ni på? Tänker chansa på att beställa hem en av dem, och sen hoppas den sitter skönt i handen men det tror jag inte är några problem.

Bauhaus är ett betydligt bättre ställa att köpa på än koncernen Bygghemma ingår i. Du har även 5 års garanti på Bauhaus.

• Gilla
Fairlane och 3 till
  • Laddar…
Pjosk75 Pjosk75 skrev:
Bauhaus är ett betydligt bättre ställa att köpa på än koncernen Bygghemma ingår i. Du har även 5 års garanti på Bauhaus.
Det är sant, givet att jag väljer den på Bauhaus då!

J johnny27 skrev:
Väldigt bra diskussioner! Jag har en sån här redan: [länk]

Men just nu väljer jag mellan dessa två som jag fått som förslag i tråden:
[länk]

[länk] - Sale/Discount - High Prio - Shopping

Båda kostar typ lika mycket och det ingår laddare + batteri vilket är nice så jag inte behöver beställa något mer.

Vilken röstar ni på? Tänker chansa på att beställa hem en av dem, och sen hoppas den sitter skönt i handen men det tror jag inte är några problem.
Den ena du länkar till är utan batteri.

J johnny27 skrev:
Det är sant, givet att jag väljer den på Bauhaus då!
Gör det. Det finns dessutom många fler fysiska Bauhaus-butiker du kan åka och handla på den dag du behöver ett annat verktyg och inser att du redan har ett batteri. Förutom Bauhaus kan du även köpa Skil på Motonet. Jag har skruvdragare, multiverktyg, bygglampa, tigersåg, vinkelslip, häcksax och röjsåg från Skil. Det är inte proffskvalité, men jag har heller aldrig haft problem med maskinerna. De är bra för priset och ligger bra i handen, särskilt jämfört med Ryobi som enligt mig är i ungefär samma segment.

• Gilla
Deltidslantisen
  • Laddar…
Vart det någon skruvdragare?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.