Hej!

Vi ska bygga om köket lite och har tänkt att ha ett högskåp med plats för två inbyggnadsmojänger. I den ena platsen har vi kommit fram till att vi ska ha en kombinerad ugn och mikrovågsugn. Frågan är nu vad vi ska ha i den andra platsen... är det någon som har något förslag på vad som är praktiskt att ha?

Vi har funderat lite och har följande förslag:

- Ång-ugn. Min fru är från asien och gillar att laga mat med ånga.

- Kaffemaskin? Jag dricker mycket kaffe...

- Diskmaskin? Bra att ha i arbetshöjd men blir nog ganska liten.

- ???

Vi är mest ute efter något som är praktiskt och som man faktiskt har använding för, och inte bara för "bling bling".

Om vi inte kommer på något får det nog bli en sån där utdragbar hög låda med hyllor, som man kan ha som skafferi.

hälsningar
Steve

Liten diskmaskin???

Köp det som frun vill ha.

mycke_nu skrev:
Köp det som frun vill ha.
Brukar vara ett säkert kort...

köp en bra ångugn och separat mikro. Diskmaskin upphöjd är min favorit :). Är båda högskåp 60cm så får du in en standard diskmaskin
gaia

Upphöjd diskmaskin. Vi har bara plats för en upphöjd sak och har valt det framför upphöjd ugn och har definitivt inte ångrat oss. Ni kanske får plats med ångugn ovanpå (vet inte hur stora de är men vi har micron ovanpå vår diskmaskin).

Hej Steve5432,

om jag vore du skulle jag köpa en ångugn. Inbyggnadskaffemaskin är avsevärt dyrare än motsvarande fristående och diskmaskinen går inte in i ett skåp (Bredd 56cm) utan "ersätter" ett skåp(bredd 60cm). Det fanns förut en maskin från AEG som var 56cm bred, med den har utgått och idag har du moduldiskar från Bosch och Siemens, men du tappar mycket utrymme i disken.

Lycka till med att hitta en lösning.

PS. Håller med om att frugans önskemål är bra att lyssna på

Hej!

Tack för svaren. Var osäker på om ång-ugnar för inbyggnad verkligen är praktiska då vattenbehållaren tar en del utrymme i sidled, och ugnarna som sådana är väldigt små om man jämför med en "vanlig" ugn. I alla fall upplever vi det så när vi tittar runt lite.

Bra att ång-ugnar även kan fungera som vanliga ugnar, dvs utan ånga om man nu önskar det.

Då får det nog bli en mikro och en ång-ugn, bara att öppna plånboken rejält :)

Diskmaskin får vi nog tyvärr stryka men det hade varit skönt at få upp den också.

/Steve

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.