Jag ska lägga nytt golv på höloftet. Loftet ska isoleras och inredas som verkstad/arbetsrum.
Jag har nu brutit upp de gamla golvbräderna och inspekterat bjälklaget.
Bjälkarna är 75x210mm och det är 62-65cm mellan dom. Bjälkarna är i bra skick. Spannet är 4,2m.
Funderar på två olika lösningar:
1. 25mm furugolv direkt på bjälkarna
2. Golvspånskivor och något billigt laminatgolv som yta
Räcker bjälklaget till eller måste jag köra cc 30?
Tacksam för tips och idéer!
Jag har nu brutit upp de gamla golvbräderna och inspekterat bjälklaget.
Bjälkarna är 75x210mm och det är 62-65cm mellan dom. Bjälkarna är i bra skick. Spannet är 4,2m.
Funderar på två olika lösningar:
1. 25mm furugolv direkt på bjälkarna
2. Golvspånskivor och något billigt laminatgolv som yta
Räcker bjälklaget till eller måste jag köra cc 30?
Tacksam för tips och idéer!
Furu är helt klart snyggast och passar nog in bäst men det är ju inte så tåligt vilket gör att jag tvekar och funderar på nåt laminat golv istället.
Någon med kunskap om cc måtten och spannet på 4,2m? Känns det stabilt nog?
Någon med kunskap om cc måtten och spannet på 4,2m? Känns det stabilt nog?
Klicka här för att svara
