Har fått min Airforce levererad och även hunnit prova den.

Mekaniskt ger den ett väldigt gott intryck, gediget utförande, tydliga skalor och bra känsla vid handhavandet.

Beträffande kalibrering så medföljde ett indivduellt, serienummrerat och stämplat Calibration Certificate som utvisade att mitt exemplar vid kalibreringstillfället visade 3% för lite vid 1 Bar, men sedan endast 1% fel från 3.5 Bar och uppåt.

• Gilla
Fotografen
  • Laddar…
Jag har fasen inte kommit loss med en beställning ännu...... tur att man triggade igång lite andra inköp för att hålla världsekonomin igång.

Inte jag heller :)

Ser att de fortfarande har 1 i lager och fler på ingång ;) Ingen större omsättning verkar det som.

Två veckors leveranstid alltså, ja det är kanske att betrakta som normalt för en sådan beställning.

snålade och köpte en WIKA manometer från ESSKA (http://www.esska.se/esska_se_s/tryckmaetning.html) och monterade på min biltema-luftpåfyllare, manometern känns gedigen och bra.

PS
Hade amazonas skeppat airforce-e för en 5hunka till sverige så hade jag slagit till på den förstås.

BerntS skrev:
PS
Hade amazonas skeppat airforce-e för en 5hunka till sverige så hade jag slagit till på den förstås.
Jag måste haft tur på något sätt. :)

Screen Shot 2012-11-23 at 5.35.57 AM.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Men på amazon går det fortfarande att köpa PCLen för 49 pund och 0 kr i frakt till schweden.

Tack så jävla mycket! ;) Nu har jag köpt en sån OCKSÅ :) var ju egentligen på jakt efter en högtryckstvätt
( Det här forumet har kostat mig mycket pengar...)

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Det är ju en sådan här man ska ha.....

50407.jpg
Skapa konto

Ingen påfyllare, bara kontroll och "släppa ut". 4".

www.longacreracing.com

Alla deras mätare, utom just denna stora, har valbar skala , 15, 30 eller 60 psi.

Svintuff.

Jag börjar bli köpsugen. Frågan är nu, är det PCL eller Shrader/Michelin som gäller?

Ingen grej man använder jätteofta, men jag måste säga att jag är nöjd med min PCL.

Måste vara samma känsla att ha en Rolex i köket som äggtimer. :)

• Gilla
kulle
  • Laddar…
MathiasS skrev:
PCLn finns fortfarande att köpa på amazon uk. Men Michelin-pumpen, den är knepigare. Men så hittade jag rätt - Vive la France!

[länk]
Men den där har alltså påfyllning också, till skillnad från den förra du länkade?

Ja, den förra är bara för racingdepån, Schrader/Michelin är em vanlig påfyllare...

Men titta här då....

Perfekt för den som fyller personbilsdäck och cyklar: http://www.intercomp-racing.com/Products/4_-_0-4BAR_FILL_BLEED_READ_AIR_PRESSURE_GAUGE_729.cfm

7030_5.jpg
Skapa konto

Finns antingen med skala i bar eller PSI. PSI-varianten finns också i en 60psi variant som kan passa om man behöver trycka lite mer...

http://www.intercomp-racing.com/Products/4_-_60PSI_FILL_BLEED_READ_AIR_PRESSURE_GAUGE_726.cfm

Racequipuk.com kan nog ta hem om man inte vill köpa i US....

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.