48 781 läst ·
222 svar
49k läst
222 svar
Förslag på bil med mycket hög komfort?
Tror förra generationens BMW 5-serien 2010- 2016 är en bil som kan passa. Finns många 520d kombi till salu (F11) då det är en vanlig tjänstebil och sålde i stora volymer. 2014 kom faceliften, kallad LCI hos BMW. Då blev dieselbilarna euro 6 vilket om inte annat kan vara bra för andrahandsvärdet. En 520d LCI rymms i budgeten. Vanligen är dessa bilar x-drive vilket är fyrhjulsdrift. Typfel verkar vara luftfjädringen bak går sönder samt problem med Ad-blue systemet. Oklart för mig hur vanliga dessa problem är, men luftfjädrings problemet tror jag är relativt vanligt runt 8-10k. Men är ganska enkelt att byta själv, man ser det genom att bilen sjunker i bak efter några timmar.
Det kan nog vara lite svårt att få komfortstolar i 520d då det var ett dyrt tillval som vanligen inte gick att få in i tjänstebilsbudgeten.
Stereon är standard, Hi-fi, Harman Kardon sen B&O.
Själv kör jag en 530d x-drive 2015, tycker det är en riktigt skön bil. När jag köpte den övervägde jag A6 allroad, men jag tyckte bättre om BMWn. Men Audin är också fin, tänk dock på att Audi har problem med kamkedjorna på deras v6or. Vilket har resulterat i motorhaveri för några ägare.
Det kan nog vara lite svårt att få komfortstolar i 520d då det var ett dyrt tillval som vanligen inte gick att få in i tjänstebilsbudgeten.
Själv kör jag en 530d x-drive 2015, tycker det är en riktigt skön bil. När jag köpte den övervägde jag A6 allroad, men jag tyckte bättre om BMWn. Men Audin är också fin, tänk dock på att Audi har problem med kamkedjorna på deras v6or. Vilket har resulterat i motorhaveri för några ägare.
Ja, jag har inte givit upp hoppet om den helt ännu. Faceliften med M paketet är en riktig skönhet men det är fortfarande en dyr bil att äga pga. F01:ans botten platta. Lite dyra för mig ännu tyvärr. 184hk räcker till men fan bmws diesel sexor är underbara och en såpass tung och stor bil behöver en sexa. 8 stegs automaten får jobb ganska hårt med fyran, komforten blir lidande pga av det. Handlar ju inte bara om sköna säten och mjuk fjädringP Pin skrev:
Ja, den där luftfjädringen! Jäkla tur att det va så enkelt att byta den själv på uppfarten, sparar man många tusen lappar på. Köper man sen Arnott bälgar så har dom livstidsgaranti på dem.varmkorv skrev:
Tror förra generationens BMW 5-serien 2010- 2016 är en bil som kan passa. Finns många 520d kombi till salu (F11) då det är en vanlig tjänstebil och sålde i stora volymer. 2014 kom faceliften, kallad LCI hos BMW. Då blev dieselbilarna euro 6 vilket om inte annat kan vara bra för andrahandsvärdet. En 520d LCI rymms i budgeten. Vanligen är dessa bilar x-drive vilket är fyrhjulsdrift. Typfel verkar vara luftfjädringen bak går sönder samt problem med Ad-blue systemet. Oklart för mig hur vanliga dessa problem är, men luftfjädrings problemet tror jag är relativt vanligt runt 8-10k. Men är ganska enkelt att byta själv, man ser det genom att bilen sjunker i bak efter några timmar.
Äh en 5-serie 530iA E39 från år 2001-2003 med standardchassi, standardfälgar/däck, dubbelglas och elkomfortstolar uppfyller kraven med råge. Då får du 150000 kr över att laga rost för också. 
Mer seriöst svar är att satsa på en amerikansk bil om du kan stå ut med den smäckiga inredningen och alla andra hemska detaljer på sådana bilar.
Annars en beg. tysk i orginalskick, helst en sån som har några år på nacken och var svindyr ny (A8, S, 7).
Idag är det inget att bry sig om bilen är fem elelr tio år gammal. Nåt dyrt kan alltid hända. Se upp för typfel dock.
Köp gärna en som är tillräckligt ny för att ha gällande maskinförsäkring kvar i något år två, så hinner du lära känna bilen och se om du köpt en problembil eller en bra bil. Maskinskadan brukar gälla åtta eller tio år.
Mer seriöst svar är att satsa på en amerikansk bil om du kan stå ut med den smäckiga inredningen och alla andra hemska detaljer på sådana bilar.
Annars en beg. tysk i orginalskick, helst en sån som har några år på nacken och var svindyr ny (A8, S, 7).
Idag är det inget att bry sig om bilen är fem elelr tio år gammal. Nåt dyrt kan alltid hända. Se upp för typfel dock.
Köp gärna en som är tillräckligt ny för att ha gällande maskinförsäkring kvar i något år två, så hinner du lära känna bilen och se om du köpt en problembil eller en bra bil. Maskinskadan brukar gälla åtta eller tio år.
Eller också kan du köra en bil som även levererades till drottningmorden.
Dessutom inom din budget och helt befriad ifrån tidigare nämda fjolliga modellnamn.
Komforten är helt enkelt enastående.
https://www.blocket.se/alvsborg/Rolls_Royce_Silver_Spirit_V8_6_75_218Hk_79848700.htm?ca=15&w=3
Dessutom inom din budget och helt befriad ifrån tidigare nämda fjolliga modellnamn.
Komforten är helt enkelt enastående.
https://www.blocket.se/alvsborg/Rolls_Royce_Silver_Spirit_V8_6_75_218Hk_79848700.htm?ca=15&w=3
http://www.flyingspares.com/shop/ro...rakes/front-disc-pad-caliper/hub/bearing.html
Det beror på var man köper dom.
148 pund för frambromsarna är inte så blodigt. Men visst. Ekonomiskare bilar finns det säkert. Men inte bekvämare, och det var det TS efterfrågade. Eller hur?
Det beror på var man köper dom.
148 pund för frambromsarna är inte så blodigt. Men visst. Ekonomiskare bilar finns det säkert. Men inte bekvämare, och det var det TS efterfrågade. Eller hur?
Precis.G Ganescha skrev:
Själv kör jag bara Jaguar numera. En 96a xj6 och en 98xjr. Fantastiska Jaguarer båda två. Det är svårt att motivera varför man skall köra något annat, med tanke på vad man får för pengarna. Lyx, komfort, elegans, hyfsat bra ekonomi. Som grädda på moset -stor uppskattning från det täcka könet.
Under tre veckor körde jag en sprillans ny xf sport brake. Den i särklass bästa "bil" jag någonsin provat.
Var en man med fantasi -kör Jaguar.
Redigerat:
Har alla Jeepar det per automatik eller var detta ett tillbehör på dom första modellerna?Tokslut skrev:
Ser fin ut men gjorde lite ont att den drog lite mer än tidigarenämnda kombis samt skatten var hög. filmen nämner summit platinum, vilket jag inte ser i blocketannonser.
Redigerat:
Det ska räcka med Summit paketetY Yrrol skrev: