Jaha då var man blåögd igen.
Istället för utlovade 3v dröjer badrumsrenoveringen 10v. Visserligen blev de klara med ytskiktet efter 6v så nu kan vi duscha. Firman är välrenommerad men vägrade skriva på kontraktet hur lång tid arbetet förväntades ta pga eventuella fuktskador (inga), lev förseningar etc.
Jag vet att konsumentjänstlagen säger att arbetet ska utföras inom skälig tid, men samtidigt rör det sig om sjukskrivningar och uppsägningar enligt firman så jag är inte så säker på att det skulle gå igenom om jag ens skulle driva det till ARN.
Ordentliga människor ser ju till att sånt här skrivs i avtalet redan. Vad brukar vara normalt att skriva som vite vid förseningar? All hjälp och förslag är i övrigt välkommet.