Någon som har erfarenhet av det?
Är det lönsamt? Vad måste man tänka på?

Vår vind har inte en fuktfläck, så taket är inte dåligt, men det är fult och trist. Huset byggt -73.

/LO

Finns det ingen som har provat, hört, sett något om detta?

/LO

Hej

Tråkigt när man inte får något svar så tänkte komma med ett.:)

Har hört talas om det. Men efter snart 25 år i byggbranschen så har jag aldrig stött på ett sådant tak, eller någon som gjort det. Kanske tillfälligheter som gjort att jag inte sett det, men det hör väl inte till det vanligaste?

Vet inte om det var specifikt Deca-Clean som grannen använde i vårat radhusområde. Hans resultat blev bra, med hade blivit bättre om alla gjorde det samtidigt. Han fick 10års garanti på jobbet...
Vi andra i radhuslängan skall byta de 30år gamla pannorna istället...

Baradu (eller jag...) - nä, det är ju inte så vanligt här i Sverige i alla fall. Vet inte om det finns i övriga europa.

Ok, gadu^, klart att man måste tänka på hur länge det håller och resultatet. Vad kommer det sig att resten av grannarna valde att byta pannor (papp och läkt också, gissar jag?). För det skiljer ju en hel del i kostnad, om jag inte fattat helt fel.

/LO

Visst skiljer det sig i kostnad, men resonemanget hos oss andra var väl att vi med vetskap att taket med ny papp, läkt och pannor håller tills vi blir gamla jämnfört med att behöva göra om jobbet efter 10år. Bara för att man tvättar rent och tätar/målar pannorna så är det ju fortfarande samma 30år gamla pannor med samma 30år gamla papp och läkt. Hur ser det ut när det blivit 40år?
Sen kan man ju undra om garantin också, täcker den in pappen? Tycker inte man skall tolka denna metod som en ersättning för nya pannor, snarare ett underhåll. Det underhållet skall man kanske inte göra efter 30år...
Han gjorde det för 17kkr och vi har fått ett pris på 53kkr att byta pannor/papp/läkt. Känns som en no-brainer för mig...

Sorry om jag låter brysk.. men är lite skeptisk...

Sorry om jag låter brysk.. men är lite skeptisk...
Jag märker det ;) Det är helt ok, jag frågar ju efter folks åsikter :)

/LO

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.