Har skaffat några Google Home Mini's för att styra hemmet. Gillar när saker är integrerade i väggar och tak, och kom på idén att man kanske kan utnyttja doslocken och placera dessa utanpå dosorna.
Det jag inte har kommit fram till är hur man löser själva strömadaptern. El finns självklart i alla dosor, men finns det någon typ av försänkt eluttag som man kan sätta i dessa dosor och sedan montera Google Home Mini utanpå?
Vill ha en dold anslutning utan sladdar eller synlig nätadapter.
Självklart kan man göra någon fullösning med att klämma in nätadaptern i dosan, men det känns varken säkert eller korrekt.
Några idéer?
Samma tanke har jag tänkt att man kan göra med övervakningskameror som drivs av USB. Kanske är lättare i detta fallet då det finns små smidiga usb-nätadaptrar, samt uttag med USB.
Det jag inte har kommit fram till är hur man löser själva strömadaptern. El finns självklart i alla dosor, men finns det någon typ av försänkt eluttag som man kan sätta i dessa dosor och sedan montera Google Home Mini utanpå?
Självklart kan man göra någon fullösning med att klämma in nätadaptern i dosan, men det känns varken säkert eller korrekt.
Några idéer?
Samma tanke har jag tänkt att man kan göra med övervakningskameror som drivs av USB. Kanske är lättare i detta fallet då det finns små smidiga usb-nätadaptrar, samt uttag med USB.
Vilken spänning & ström drivs den av?
Det finns transformatorer som får plats i en apparatdosa, tex
https://www.elot.se/product.html/exxact-rwc-transformator-dos-montage
Det finns transformatorer som får plats i en apparatdosa, tex
https://www.elot.se/product.html/exxact-rwc-transformator-dos-montage
Elektroniktokig
· 2 457 inlägg
det finns infällda uttag med USB... kanske kan vara ngt?J jockebq skrev:Har skaffat några Google Home Mini's för att styra hemmet. Gillar när saker är integrerade i väggar och tak, och kom på idén att man kanske kan utnyttja doslocken och placera dessa utanpå dosorna.
Några idéer?
Elektroniktokig
· 2 457 inlägg
Klicka här för att svara