Jag skrev fel i början, det är byggt 54 t.o.m.
Huset har varit till salu sedan Oktober, ute på hemnet sedan i Januari, och någon budgivning har det i princip inte varit tal om i närheten av mitt utgångsbud. Jag avfärdade ett bud i Mars, som jag tyckte var för lågt, men det var tyvärr 50'000 över den försäljningssumma vi håller på komma överens om nu. Räknar man in de utgifter i form av förbättringar jag gjort (och har kvitto på) så kommer det bli en reaförlust, men jag har inte bott där sedan i Oktober, och kan därför inte vänta längre.
Dels är jag låst från att köpa ett nytt hus i min nya (nygamla) hemtrakt, och det har redan hunnit bli en del sömnlösa nätter. Så trots att jag är under min lägsta nivå prismässigt, så får det "vara värt det" för att bli av med ett bekymmer just nu. Och då känns det som att klausulen, även om den kanske inte behövs, gör det någorlunda mer bekymmersfritt.
Amatörpsykologi är inte mitt fack heller, men han känns reko. Han vet/tror att det finns en del brister i huset, och är av den uppfattningen att priset är reglerat med hänsyn till dessa. Därför tror jag inte det kommer bli så mycket problem.