Status
Inte öppen för fler kommentarer.
J
Fairlane Fairlane skrev:
Det skrev jag faktiskt inte.
Jag tror att vi kan vara ganska överens om att gängkriminella är ett problem, sen måste varje enskild person bli dömd i domstol såklart.

Eller är vi inte överens om att gängkriminella är ett problem?
Vi är överens här.
Fairlane Fairlane skrev:
Nja, det betyder faktiskt att de får en chans att försvara sig i domstol. Det kommer Putin och hans gäng få också, bara de pallar sig ner till Haag. Det är väl ok?
Ok då ska även Israel och USAs högsta ledare in i samma domstol så att alla angripande länders högsta ledare ställs för dom krigen och krigsförbrytelser som deras länder har utfört så är svaret ja..
Fairlane Fairlane skrev:
Du anser att vi ska ge Putin och Ryssland makten att angripa andra länder och mörda alla som är emot dem!
Absolut inte vart har jag skrivit det?

• Gilla
Intet
  • Laddar…
J
P Peter787 skrev:
Läst men inte förstått IGEN Jansson ? 🙄
Men hjälp mig med den kronologiska ordningen för jag hittar inte det du påstår🙄

• Gilla
Intet
  • Laddar…
Fairlane
P Peter787 skrev:
inte mycket, det var Fairlane som drog in knarklangare från Turkiet/MENA, som jag svarade, inte dig
Det har jag absolut inte gjort.
Jag nämnde gängkriminella och tro det eller ej det finns personer som är gängkriminella som inte är från Turkiet, Mellanöstern eller Nordafrika.
P Peter787 skrev:
Sen kryper antisemiten @Intet fram och försvarar Hamas.
Personligen avskyr jag Hamas, men jag avskyr även Israels agerande. Jag har palestinska vänner som hatar Hamas, som vill leva ett liv i fred och frihet. Varför ska Israel mörda dem?

• Gilla
  • Älska
Bhp863 och 4 till
  • Laddar…
P
Nissens Nissens skrev:
Kriget i Europa mellan Ukraina och Ryssland.

Här ser du siffror över ryska förluster, de är troligen större:

[länk]

Lägger in en screenshot också.
När det gäller förluster av soldater räknas både dödade och de som är så skadade att de inte har något stridsvärde efter en kortare konvalecens (typ de med förlorade lemmar).

• Gilla
RoAd och 1 till
  • Laddar…
Fairlane
J Jansson69 skrev:
Vi är överens här.
Fint så
J Jansson69 skrev:
Ok då ska även Israel och USAs högsta ledare in i samma domstol så att alla angripande länders högsta ledare ställs för dom krigen och krigsförbrytelser som deras länder har utfört så är svaret ja..
Jag varför inte, men om man inte kan gripa alla så ska ingen gripas?
J Jansson69 skrev:
Absolut inte vart har jag skrivit det?
På samma ställe som jag skrev att jag anser att polisen har rätt att gripa, döma och fängsla på bara misstankar...
Ser du hur fint det blir när man påstår att någon annan anser något?

Jag tror att det är mer än bara misstankar om att Ryssland angripit Ukraina. Jag tror det är mer än bara misstankar alla Ryssland terrorbombar civila mål etc. Bevisningen är inte svår.

J
Nissens Nissens skrev:
Kriget i Europa mellan Ukraina och Ryssland.

Här ser du siffror över ryska förluster, de är troligen större:

[länk]

Lägger in en screenshot också.
Skulle gissa på att losses inte är lika med döda för googlar man så visar de flesta några hundra tusen ryska döda och ca 40-50 tusen ukrainska döda fram till 2024 dec..

Edit: enligt SVT så är det under 300 tusen döda soldater på båda sidor sammanlagt!

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/...slage?inlagg=fbe3754203437e7b5a1243da71214269

Du måste ha fått detta om bakfoten..

Redigerat:
  • Gilla
Fairlane
  • Laddar…
Nissens
P Peter787 skrev:
När det gäller förluster av soldater räknas både dödade och de som är så skadade att de inte har något stridsvärde efter en kortare konvalecens (typ de med förlorade lemmar).
Visa gärna källa på det.

H HenrikHuslöse skrev:
Putin är skyldig till alla de som dödats i kriget i Ukraina sedan 2014.
japp.
Hade vi, som resten av världen haft en mer distanserad bild av läget, ifall de över huvud taget bryr sig, skulle skulden i bästa fall varit mer oklar och i värsta fall vara NATOs

Den enes hjälte är den andres skurk.
Det finna alltså inte en exakt sanning.
H HenrikHuslöse skrev:
Dina siffror avviker mycket kraftigt både från oberoende bedömares uppgifter och ukrainska officiella siffror. Dina är flera gånger högre.
Just det. Ukrainas officiella siffror. Vän av demokrati undrar då. -Var är Rysslands officiella siffror. Kan vara bra att ha när vi medborgare självständigt i god demokratisk anda, vill bilda oss vår egen uppfattning.
Det är det som är demokrati. Till skillnad mot diktatur, där staten förmedlar "sanningen".
Att ogilla diktatorn Putin och samtidigt älska censur rimmar illa.🤪

• Wow
  • Arg
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Nissens
J Jansson69 skrev:
Skulle gissa på att losses inte är lika med döda för googlar man så visar de flesta några hundra tusen ryska döda och ca 40-50 tusen ukrainska döda fram till 2024 dec..
Vadå googlar?
Men det stämmer nog att ”casualities” är bpde döda och skadade.

Redigerat:
P
J Jansson69 skrev:
Men hjälp mig med den kronologiska ordningen för jag hittar inte det du påstår🙄
Du har hela helgen på dig 🤔

P
P Peter787 skrev:

J
P Peter787 skrev:
Du har hela helgen på dig 🤔
Den som påstår något har bevisbördan på sig!
Fairlane Fairlane skrev:
Det har jag absolut inte gjort.
Jag nämnde gängkriminella och tro det eller ej det finns personer som är gängkriminella som inte är från Turkiet, Mellanöstern eller Nordafrika.
Även Fairlane förnekar!

P
Intet Intet skrev:
japp.
Hade vi, som resten av världen haft en mer distanserad bild av läget, ifall de över huvud taget bryr sig, skulle skulden i bästa fall varit mer oklar och i värsta fall vara NATOs

Den enes hjälte är den andres skurk.
Det finna alltså inte en exakt sanning.

Just det. Ukrainas officiella siffror. Vän av demokrati undrar då. -Var är Rysslands officiella siffror. Kan vara bra att ha när vi medborgare självständigt i god demokratisk anda, vill bilda oss vår egen uppfattning.
Det är det som är demokrati. Till skillnad mot diktatur, där staten förmedlar "sanningen".
Att ogilla diktatorn Putin och samtidigt älska censur rimmar illa.🤪
I princip publicerar inget krigförande land/part några siffror på egna förluster, den informationen är nästan alltid hemlig.
Det har inget att göra med om det är en demokrati eller diktatur som har förlusterna, även om folk som @Intet antyder det 🙄

• Gilla
pmd och 3 till
  • Laddar…
Fairlane
Intet Intet skrev:
Verkligen inte. Att Ryssland är rädda för NATO betyder verkligen inte att det är NATOs fel att Ryssland angriper Ukraina och terrormördar deras civilbefolkning. Den slutsatsen är absurt.

Om jag känner mig hotar av dig så kan jag inte gå in och klappa till min granne och så är det ditt fel.

Redigerat:
  • Gilla
Lilak och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.