16 620 läst ·
783 svar
17k läst
783 svar
Försäljning av Gripen, frysta ryska tillgångar mm
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Vi är överens här.Fairlane skrev:
Ok då ska även Israel och USAs högsta ledare in i samma domstol så att alla angripande länders högsta ledare ställs för dom krigen och krigsförbrytelser som deras länder har utfört så är svaret ja..Fairlane skrev:
Absolut inte vart har jag skrivit det?Fairlane skrev:
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 15 904 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 15 904 inlägg
Det har jag absolut inte gjort.P Peter787 skrev:
Jag nämnde gängkriminella och tro det eller ej det finns personer som är gängkriminella som inte är från Turkiet, Mellanöstern eller Nordafrika.
Personligen avskyr jag Hamas, men jag avskyr även Israels agerande. Jag har palestinska vänner som hatar Hamas, som vill leva ett liv i fred och frihet. Varför ska Israel mörda dem?P Peter787 skrev:
När det gäller förluster av soldater räknas både dödade och de som är så skadade att de inte har något stridsvärde efter en kortare konvalecens (typ de med förlorade lemmar).Nissens skrev:
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 15 904 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 15 904 inlägg
Fint såJ Jansson69 skrev:
Jag varför inte, men om man inte kan gripa alla så ska ingen gripas?J Jansson69 skrev:
På samma ställe som jag skrev att jag anser att polisen har rätt att gripa, döma och fängsla på bara misstankar...J Jansson69 skrev:
Ser du hur fint det blir när man påstår att någon annan anser något?
Jag tror att det är mer än bara misstankar om att Ryssland angripit Ukraina. Jag tror det är mer än bara misstankar alla Ryssland terrorbombar civila mål etc. Bevisningen är inte svår.
Skulle gissa på att losses inte är lika med döda för googlar man så visar de flesta några hundra tusen ryska döda och ca 40-50 tusen ukrainska döda fram till 2024 dec..Nissens skrev:
Edit: enligt SVT så är det under 300 tusen döda soldater på båda sidor sammanlagt!
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/...slage?inlagg=fbe3754203437e7b5a1243da71214269
Du måste ha fått detta om bakfoten..
Redigerat:
japp.H HenrikHuslöse skrev:
Hade vi, som resten av världen haft en mer distanserad bild av läget, ifall de över huvud taget bryr sig, skulle skulden i bästa fall varit mer oklar och i värsta fall vara NATOs
Den enes hjälte är den andres skurk.
Det finna alltså inte en exakt sanning.
Just det. Ukrainas officiella siffror. Vän av demokrati undrar då. -Var är Rysslands officiella siffror. Kan vara bra att ha när vi medborgare självständigt i god demokratisk anda, vill bilda oss vår egen uppfattning.H HenrikHuslöse skrev:
Det är det som är demokrati. Till skillnad mot diktatur, där staten förmedlar "sanningen".
Att ogilla diktatorn Putin och samtidigt älska censur rimmar illa.🤪
Den som påstår något har bevisbördan på sig!P Peter787 skrev:
Även Fairlane förnekar!Fairlane skrev:
I princip publicerar inget krigförande land/part några siffror på egna förluster, den informationen är nästan alltid hemlig.Intet skrev:
japp.
Hade vi, som resten av världen haft en mer distanserad bild av läget, ifall de över huvud taget bryr sig, skulle skulden i bästa fall varit mer oklar och i värsta fall vara NATOs
Den enes hjälte är den andres skurk.
Det finna alltså inte en exakt sanning.
Just det. Ukrainas officiella siffror. Vän av demokrati undrar då. -Var är Rysslands officiella siffror. Kan vara bra att ha när vi medborgare självständigt i god demokratisk anda, vill bilda oss vår egen uppfattning.
Det är det som är demokrati. Till skillnad mot diktatur, där staten förmedlar "sanningen".
Att ogilla diktatorn Putin och samtidigt älska censur rimmar illa.🤪
Det har inget att göra med om det är en demokrati eller diktatur som har förlusterna, även om folk som @Intet antyder det 🙄
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 15 904 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 15 904 inlägg
Verkligen inte. Att Ryssland är rädda för NATO betyder verkligen inte att det är NATOs fel att Ryssland angriper Ukraina och terrormördar deras civilbefolkning. Den slutsatsen är absurt.Intet skrev:
Om jag känner mig hotar av dig så kan jag inte gå in och klappa till min granne och så är det ditt fel.
Redigerat: