128 läst ·
5 svar
128 läst
5 svar
Lösning för förråd
Hej. Har byggt ett förråd där en del är ”öppen”, dvs en del har förrådsdörr och golv medan den andra har portar och ”golvet” är marken. Det blir då en glipa mellan panelen och marken. Vad skulle ni gjort för lösning för att förhindra att det blåser in löv, bös, snö och annat? Svärfar (snickare) hade något förslag med en skiva och sen någon sockelskiva. Min far tyckte några plankor med tryckimpregnerat. I porten tänkte jag sånna där släplister i gummi eller vad det heter. Marken lutar så är mellan 8-13cm mellan marken och panel. Förrådet står på lecablock och det är mellan 1,5-4,2cm mellan panel och block.
Skulle ha nämnt att det är marksten underF fribygg skrev:
Sorry är dels ny här och heller inte superhändig. Men det är alltså lagd marksten där fårrådet står. Men i och med att det står på lecablock är det en glipa mellan marksten och panel. Jag tänkte mer att man sätter något mellan Lecablocken som bara hindrar saker att blåsa in? Känns lite overkill att gjuta ett golv? Är alltså ett kallförrådF fribygg skrev:
Bild hade underlättat, men en tryckad bräda som stänger glipan? Gummiduk, grus, en klick cement?
Klicka här för att svara