2 490 läst ·
18 svar
2k läst
18 svar
Försäkring och hälsodeklaration...
Hade en sån där fråga på en försäkring via jobbet en gång ”Har du under senaste 5 åren besökt en kiropraktor?”
”Ja!”
Svaret jag fick tillbaka var att dom försäkrade mig utan problem bortsett från allt som skulle ha med rygg, bröstkorg, axlar, bäckenet och saker som kunde härledas till ovanstående,
Företaget valde att byta försäkringsbolag…..
”Ja!”
Svaret jag fick tillbaka var att dom försäkrade mig utan problem bortsett från allt som skulle ha med rygg, bröstkorg, axlar, bäckenet och saker som kunde härledas till ovanstående,
Företaget valde att byta försäkringsbolag…..
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 870 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 870 inlägg
Nu var det några år sen och men Trygg-Hansa hade då en massa reklam på TV och uppmanade en att byta till barnförsäkringen direkt när barnet var fött, så men en smartphone var det ju inget problem, men i praktiken gick det inte. Reklamen och verkligheten stämde inte helt överens. Nu är man tydligare med att man ska vara utskriven. Länsförsäkringar är lite luddigare. Kanske fungerar det bättre eller så märker man inget om det inte är något problem.S swirve skrev:
TH litar jag inte ett vitten på.
TH vägrade betala en som blev påkörd på motorväg där den som körde på fick fängelse för grov vårdslöshet i trafik. Enl TH så höll den som belv påkörd "inte rådande trafikrytmen" o därmed orsakade olyckan.
Att polisen (och sedemera även tingsrätten ) tyckte att påkörande fordon körde minst 180 tyckte inte TH hade någon betydelse ....
TH vägrade betala en som blev påkörd på motorväg där den som körde på fick fängelse för grov vårdslöshet i trafik. Enl TH så höll den som belv påkörd "inte rådande trafikrytmen" o därmed orsakade olyckan.
Att polisen (och sedemera även tingsrätten ) tyckte att påkörande fordon körde minst 180 tyckte inte TH hade någon betydelse ....
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 870 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 870 inlägg
Ja, fast liknande kan du nog hitta hos alla bolag, liksom även solskenshistorier. Jag har haft med Trygg-Hansa att göra vid trafikolyckor och det har fungerat ypperligt. Jag har mindre bra erfarenheter med Folksam, min syster håller envist fast vid Folksam då de fick extremt bra hjälp när de råkade ut för en olycka. Så det är nog lite tur/otur.M MrDizzy skrev:TH litar jag inte ett vitten på.
Klicka här för att svara