89 174 läst ·
12 svar
89k läst
12 svar
Formplyfa eller liknande bättre material som tål att vara utomhus?
Ska göra ett lock till en badtunna och som avslutande yta tänkte jag ha någon form av grå/brun slät fin yta. Vattentätt och bra livslängd.
Finns det någon prisvärd skiva 120x240 jag kan använda till detta som tål fukt och att vara utomhus?
Formplyfan jag använt till annat tycker jag har en tendens att jäsa och spricka upp på de ställen den har varit sågad.
Denna tänker jag på.
https://www.byggmax.se/skivmaterial/byggskivor/plywood-och-osb/formplywood-p1004
Finns det någon prisvärd skiva 120x240 jag kan använda till detta som tål fukt och att vara utomhus?
Formplyfan jag använt till annat tycker jag har en tendens att jäsa och spricka upp på de ställen den har varit sågad.
Denna tänker jag på.
https://www.byggmax.se/skivmaterial/byggskivor/plywood-och-osb/formplywood-p1004
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Du kan försegla bearbetade ytor. Vet inte hur detta fungerar i praktiken.
Det finns plastskivor som används till bla. djurstallar. (väggar i bås och annat.)
Fråga på ställen där man säljer lantbrukstillbehör.
Kanske även går att beställa i den vanliga bygghandeln.
Jag vet inte vad skivorna kallas men dom är ganska vanliga. Dom vi har är gröna.
Det finns plastskivor som används till bla. djurstallar. (väggar i bås och annat.)
Fråga på ställen där man säljer lantbrukstillbehör.
Kanske även går att beställa i den vanliga bygghandeln.
Jag vet inte vad skivorna kallas men dom är ganska vanliga. Dom vi har är gröna.
Formplyfa från brädgården är inte vattenfast. Det är skräp som faller ihop fortare än OSB. För att få en skiva som håller så behöver du durkplywood. Eller filmad björkplywood. Har haft en sådan som lock på min släpvagn sedan 1999.
Spångbergs i Högdalen eller kanske Holms trä kan hjälpa dig. Durkplywood finns i större format än 1220 x 2444.
Mvh / Findus
Spångbergs i Högdalen eller kanske Holms trä kan hjälpa dig. Durkplywood finns i större format än 1220 x 2444.
Mvh / Findus
2000kr för en skiva på 120x240. Jag behöver 2stfindus42 skrev:Formplyfa från brädgården är inte vattenfast. Det är skräp som faller ihop fortare än OSB. För att få en skiva som håller så behöver du durkplywood. Eller filmad björkplywood. Har haft en sådan som lock på min släpvagn sedan 1999.
Mvh / Findus
Klicka här för att svara